Mercuri Internationalin globaali selvitys myynnin piilotetuista salaisuuksista on julkaistu.
Uusimman kansainvälisen selvityksemme, Sales Excellence 2016, raportti on nyt valmistunut ja julkaistu. Sales Excellence nostaa esille myyntitoimintojen menestystekijöitä ja kertoo, kuinka yritysjohto ja myynnin vetäjät ympäri maailmaa kokevat myynnin nykytilanteen ja tulevaisuuden näkymät. Eli sen, mitä parhaat yrityksen tekevät toisin.
”Olen vakuuttunut siitä, että jokainen myynnin johtaja löytää tästä selvityksestämme niitä itselleen arvokkaita, myynnin piilotettuja salaisuuksia tulevaisuuden myynnin kasvun varmistamiseksi”
Mercuri Groupin pääjohtaja Frank Herbertz.
Sales Excellence tuloksia, havaintoja ja raporttia on työstetty yli puolen vuoden ajan. Kesä-heinäkuussa 20016 toteutettuun selvitykseen vastasi 926 vastaajaa 20 maasta. Vastaajien edustavat yli 500 yritystä 13 eri toimialalta. Mercuri International on aiemmin tehnyt vastaavan globaalin Sales Excellence selvityksen vuosina 2012, 2010 ja 2006, joten vertailupohja nyt jo neljännen kerran toteutettuun tutkimukseen on varsin laaja. Tässä lyhyesti muutama nosto Sales Excellence havainnoistamme:
Myynti on strateginen asia
Menestyvissä yrityksissä myynti on keskeinen osa koko yrityksen strategiaa, ja se on agendalla johdosta alkaen läpi koko organisaation, jotta asiakastyöskentelyn vaatimuksiin pystytään vastaamaan ja reagoimaan kokonaisvaltaisesti. Menestyjät ovat määritelleet myyntistrategiansa selkeästi, se on dokumentoitu kirjallisesti ja siitä keskustellaan säännöllisesti myyntiorganisaatiossa. #myyntistrategia #johtaminen
Teknologian ja erilaisten työkalujen hyödyntäminen myyntityössä
CRM on ammattimaisen myynnin johtajan ja myyjän keskeinen työkalu. Menestyvät yritykset panostavat myynti- ja markkinointitoiminnoissaan asiakastiedon hallintaan ja sen rikastamiseen, mikä mahdollistaa mm. asiakaskohtaisen viestinnän. Myös myyntiorganisaation taitojen kehittäminen on monimuotoista ja teknologiaa hyödyntävää. #digitalisaatio #ostaminen #asiakaskokemus
Myyntiprosesseilla tehot irti myyntikoneistosta
Menestyvät myyntiorganisaatiot erottuvat muista sillä, että niillä on määritellyt myyntiprosessit eri tilanteisiin, esimerkiksi merkittävien asiakkuuksien johtamiseen (KAM), uusasiakashankintaan, jälleenostojen ja asiakasuskollisuuden kehittämiseen ja uusien tuotteiden/palveluiden lanseeraukseen. Kaikki keskeiset myyntiprosessit on kuvattu ja dokumentoitu, ja kaikkiin prosessin eri vaiheisiin on olemassa myynnin työkalut, ohjeistukset ja koulutus. #asiakastyöskentely #systematiikka #tehokkuus #mittarit
Vahva myynnillinen kulttuuri
Vahva myyntikulttuuri on myynnin edellytys. Menestyvissä yrityksissä myynnin imago on erinomainen, mikä edesauttaa entisestään myynnillistä menestystä. Näiden yritysten rakenne tukee yli rajojen toteutettavaa asiakastyötä, jossa myynti toimii veturina ja ihmiset kokevat työskentelevänsä ympäristössä, jossa jokainen pitää itseään myyjänä. #kaikkimyy #TakingSalesToAHigherLevel
Tutustu tarkemmin myynnin menestystekijöihin
”Olemme erityisen ylpeitä siitä, että tuplasimme yritys- ja myyntijohdon vastaajamäärän verrattuna edelliseen Sales Excellence -selvitykseemme. Kuten myös isojen, yli sadan henkilön myyntiorganisaatioiden vastaajamäärän. Liiketoimintajohdon laaja näkökulma antaa syvyyttä ja vertailupohjaa kollegoille omien myyntitoimintojen kehittämiseen ja tavoitteellisen myynnin kasvun aikaansaamiseen”
Frank Herbertz.
Globaalin näkökulman lisäksi Sales Excellence selvitys pureutuu myynnin menestystekijöihin vastaajaryhmän, myyntiorganisaation koon ja toimialan mukaan. Mitkä asiat korostuvat esimerkiksi yritysjohdon, tietyn toimialan tai eri kokoisten yritysten näkökulmasta myyntitoiminnoissa? Tutustu tarkemmin laajaan Sales Excellence raporttiimme, klikkaa tästä ja tilaa raportti ladattavaksi!
Tutustu tarkemmin tuloksiin: täytä yhteystietosi ja lataa tästä Sales Excellence raportti