Asiakkuuden johtaminen (415)

Tietoa valmennuksesta

Asiakkuuden johtaminen on oma taitolajinsa. Parhaimmillaan isojen asiakkuuksien kautta liikkuu erittäin suuri määrä liikevaihtoa. Asiakkuuden johtaminen on kuin yrityksen pyörittämistä, mutta ilman esimiesvaltaa. Asiakkuuden johtajan on hallittava sekä asiakkaan että oman organisaation laajat verkostot. Miten johtaa ja kehittää asiakasvuorovaikutusta pitkäjänteisesti, ja tietenkin tuloksellisesti?

Asiakkuuden johtaminen -ohjelma on suunniteltu yritysten merkittävimmistä asiakassuhteista vastaaville kokeneille myynnin ammattilaisille. Kehittämisohjelma valmentaa asiakastyöskentelyn ammattilaisesta asiakassuhteen johtajan, joka kykenee luomaan, kehittämään ja ylläpitämään pitkäjänteistä yhteistyökumppanuutta asiakkaan kanssa, rakentavasti ja määrätietoisesti.

Räätälöidyt ratkaisut

Etkö löytänyt etsimääsi? Ota yhteyttä, niin tehdään sinulle räätälöity ratkaisu!

Lue lisää

Asiakkuuden johtaminen | Mercurin valmennuksen esittely

Vastaatko yrityksenne merkittävimmistä asiakassuhteista, ja haluat varmistaa pitkäjänteisen yhteistyö asiakkaiden kanssa? Oheisella videolla kerromme tarkemmin Mercurin kehittämisohjelmasta Asiakkuuden johtaminen.

Asiakkuuden johtaminen -valmennuksen sisältö

Löydä käytännön keinoja, joiden avulla rakennat tuloksellista yhteistyötä merkittävissä asiakkuuksissa ja kehityt asiakasvuorovaikutuksen johtajana!

Ohjelma koostuu useista nykytilan arvioinneista (asiakkuudet, organisaatio, oma työskentely), kuudesta intensiivisestä valmennuspäivästä ja toimenpiteistä, jotka tukevat ja nopeuttavat asioiden käytäntöön vientiä.

Ohjelma sisältää valmennuspäiviä tukevia toimenpiteitä, joiden avulla varmistat ohjelmassa käsiteltävien asioiden sovellettavuuden omaan työhösi:

  • Kompetenssiarvio
  • Asiakaskysely
  • Kuntotesti

Jakso 1: Asiakkuuden johtajan tehtävät ja tavoitteet

  • Asiakkuuden johtaminen ohjelman sisältö ja tavoitteet
  • Myyntistrategia
  • Asiakkuuden johtamisen merkitystä korostavat olosuhteet
  • Asiakassuhteen johtajan roolit ja vastuut
  • Asiakassuhteen johtajan kompetenssit
  • Tavoitteiden asettaminen
  • Oma ajankäyttö asiakkuuden johtamisessa
  • Yhteenveto ja jatkotoimenpiteet

Jakson 1 tavoite:

  • Selkeyttää omaa roolia ja tehtävää asiakkuuden johtajana.
  • Tunnistaa oman osaamisen vahvuudet ja kehitystarpeet asiakkuuden johtajana.
  • Päättää asiakkuuden johtamisen kehitystavoitteet ja toimenpiteet.

Jakso 2: Systemaattinen ja suunnitelmallinen asiakassuhteen kehittäminen

  • MI-SCAN asiakaspalaute
  • Mercurin KAM-konsepti
  • Strategiat
  • Ratkaisut
  • Ihmiset
  • Asiakassuhteen hallinta
  • Mittaaminen

Jakson 2 tavoite:

  • Tunnistaa asiakkaiden toimintaympäristön muutokset ja trendit, jotka meidän tulisi ottaa huomioon omassa toiminnassamme.
  • Ymmärtää asiakkaan tilanne ja tarve, jotta voimme rakentaa heille oikeanlaisia ratkaisuja.
  • Tiedostaa eri tekijät, jotka tulee ottaa huomioon oman asiakkuuden johtamisessa.
  • Saada työkaluja, joiden avulla voi tehostaa omaa toimintaa asiakassuhteen johtajana.

Jakso 3: Myynti- ja neuvottelutaidot

  • Myyntityön viitekehys
  • Erilaiset myyntitilanteet ja myyntityylit
  • Näkemyksellinen ja konsultoiva myyntitapa
  • Neuvottelutaidot ja taktiikka
  • Verkoston johtaminen
  • Palautteen antaminen ja vastaanottaminen
  • Ideamyynti

Jakson 3 tavoite:

  • Osallistuja tunnistaa erilaiset myyntitilanteet ja osaa hyödyntää niissä erilaisia myyntityylejä.
  • Antaa työkaluja erilaisiin myyntitilanteisiin.
  • Kehittää osallistujan neuvottelutaitoja ja taktiikoita.
  • Kehittää vaikuttamisen taitoja oman verkoston johtamisessa.

Pyydä tarjous tai varaa valmennus

Valitse valmennuksen aloituspäivä

Ajankohta Sijainti Valmentaja Hinta Määrä
Ajankohta Alkaa:
Päättyy:
Sijainti Valmentaja Hinta (+ ALV) Määrä
Räätälöidyt ratkaisut

Etkö löytänyt etsimääsi? Ota yhteyttä, niin tehdään sinulle räätälöity ratkaisu!

Lue lisää

Rekisteröidy

€5,190.00

Voit maksaa vain laskulla. Lasku ja varausvahvistus lähetetään sähköpostiisi varauksen vahvistuttua.

Pyydä tarjous