Asiakkuuden johtaminen (415)

Tietoa valmennuksesta

Asiakkuuden johtaminen on oma taitolajinsa. Parhaimmillaan isojen asiakkuuksien kautta liikkuu erittäin suuri määrä liikevaihtoa. Asiakkuuden johtaminen on kuin yrityksen pyörittämistä, mutta ilman esimiesvaltaa. Asiakkuuden johtajan on hallittava sekä asiakkaan että oman organisaation laajat verkostot. Miten johtaa ja kehittää asiakasvuorovaikutusta pitkäjänteisesti, ja tietenkin tuloksellisesti?

Asiakkuuden johtaminen -ohjelma on suunniteltu yritysten merkittävimmistä asiakassuhteista vastaaville kokeneille myynnin ammattilaisille. Kehittämisohjelma valmentaa asiakastyöskentelyn ammattilaisesta asiakassuhteen johtajan, joka kykenee luomaan, kehittämään ja ylläpitämään pitkäjänteistä yhteistyökumppanuutta asiakkaan kanssa, rakentavasti ja määrätietoisesti.

Lue lisää valmennusmateriaalista
Räätälöidyt ratkaisut

Etkö löytänyt etsimääsi? Ota yhteyttä, niin tehdään sinulle räätälöity ratkaisu!

Lue lisää

Asiakkuuden johtaminen | Mercurin valmennuksen esittely

Vastaatko yrityksenne merkittävimmistä asiakassuhteista, ja haluat varmistaa pitkäjänteisen yhteistyö asiakkaiden kanssa? Valmentajamme Petteri Immonen kertoo tarkemmin Mercurin kehittämisohjelmasta Asiakkuuden johtaminen.

Asiakkuuden johtaminen -valmennuksen sisältö

Löydä käytännön keinoja, joiden avulla rakennat tuloksellista yhteistyötä merkittävissä asiakkuuksissa ja kehityt asiakasvuorovaikutuksen johtajana!

Ohjelma koostuu useista nykytilan arvioinneista (asiakkuudet, organisaatio, oma työskentely), kuudesta intensiivisestä valmennuspäivästä ja toimenpiteistä, jotka tukevat ja nopeuttavat asioiden käytäntöön vientiä. Käytössäsi on lisäksi vuoden ajan Mercuri Online -verkkokirjaston koko sisältö eri businessteemoista.

Ohjelma sisältää valmennuspäiviä tukevia toimenpiteitä, joiden avulla varmistat ohjelmassa käsiteltävien asioiden sovellettavuuden omaan työhösi:

  • Orientaatiokeskustelu Mercurin ja asiakasyrityksen johdon ja osallistujan kesken
  • Yrityksen ja osallistujan tavoitteet
  • Asiakkuuden johtaminen -valmennuksen aikana kehittymissuunnitelman täsmentäminen
  • Työkirja – Yrityksen mandaatti kehitettäville asioille
  • Asiakassuhteen johtajan kompetenssiarvio – Esimiehen ja osallistujan arvio
  • Avainasiakasarvio
  • Arvio omasta neuvottelutyylistä
  • 2 verkkomoduulia neuvotteluosaamisesta ja 2 verkkomoduulia ajankäytön hallinnasta
  • MI-Lead-arvio – Mikä on minun tyylini johtaa ja ohjata muita kontaktihenkilöitä
  • Fyysisen kunnon arviointi ja kehittäminen

Vaihe 1: Asiakassuhteen johtaminen

  • Asiakassuhteen johtamisen merkitys yrityksen menestykselle
  • Muutokset asiakkaiden ostokäyttäytymisessä
  • Kompetenssiarvio (40 väittämää)
  • Asiakassuhteen johtajan roolit ja tehtävät
  • Myyntistrategian vaikutus asiakasvalintoihin ja työskentelyyn
  • Tavoitteiden asettaminen
  • Muutoksen läpivieminen
  • MI-SCAN -asiakasarvion käynnistäminen

Välitehtävät

  • Verkkomoduulit neuvotteluosaamisesta ja ajankäytön hallinnasta
  • Neuvottelutyyliarvio
  • Asiakasarvion toteutus valituille asiakkuuksille

Vaihe 2: Liiketoiminta- ja neuvotteluosaaminen

  • Myyntistrategia ja asiakastyön kohdentaminen
  • Eri myyntityylit myyntitilanteiden toteuttamisessa
  • MI-SCAN -asiakasarvio
  • Taktisten toimintasuunnitelmien laatiminen neuvottelutilanteisiin
  • Neuvottelutyylin kehittäminen
  • Ratkaisujen / näkemysten rakentaminen ja esittäminen
  • Fyysisen kunnon arviointi ja kehittäminen

Välitehtävät

  • Toimenpidesuunnitelman laatiminen yhdessä esimiehen kanssa asiakasarvion tulosten perusteella
  • Markkinaosuuden kasvattaminen valitussa asiakkuudessa suunnitelmallisen työskentelyn avulla – toimenpiteiden esittäminen esimiehelle
  • Verkostojen johtamisen arviointi MI-Lead-työvälineen avulla

Vaihe 3: Verkostojen johtaminen

  • Verkostoituminen
  • Motivaatio ja asenteet
  • Ryhmien työskentelyn arviointi ja kehittäminen
  • Verkostojen ohjaaminen ja johtaminen
  • Resurssien valinta eri myyntitilanteissa
  • Asiakasyhteistyön vahvistaminen eri myyntitilanteissa
  • Tehokkaat palaverit
  • Toimenpidesuunnitelman täsmentäminen

Suosittelemamme online-materiaalit

Suomenkieliset

  1. Asiakkaiden ymmärtäminen
  2. Myyntityylit
  3. Tunnista, mihin aikaasi haaskaantuu päivittäin
  4. Keinoja suunnittelun ja muistin parantamiseksi

Valmennus sisältää 12 kk Mercuri Online -verkkokirjaston rajattoman käytön

Lue lisää

Pyydä tarjous tai varaa valmennus

Valitse valmennuksen aloituspäivä

Ajankohta Sijainti Valmentaja Hinta Määrä
Ajankohta Alkaa:
Päättyy:
Sijainti Valmentaja Hinta (+ ALV) Määrä
Räätälöidyt ratkaisut

Etkö löytänyt etsimääsi? Ota yhteyttä, niin tehdään sinulle räätälöity ratkaisu!

Lue lisää

Rekisteröidy

Voit maksaa vain laskulla. Lasku ja varausvahvistus lähetetään sähköpostiisi varauksen vahvistuttua.

Pyydä tarjous