Ammattimainen myyntiedustajakäynti (420/1)

Tietoa valmennuksesta

Miksi vain noin 10 % myyntiedustajien käynneistä on kauppiaiden mielestä aidosti hyödyllisiä kaupalle? Kauppa odottaa myyntiedustajalta lisäarvoa, jotta käynnistä on liiketoiminnallisesti hyötyä kaupalle. Myyntiedustajan ammattimaisessa työssä on kyse asiakasvuorovaikutuksesta ja asiakaskohtaisesta argumentoinnista.

Ammattimainen myyntiedustajakäynti -valmennus pureutuu käytännönläheisesti ja perusteellisesti siihen, mitä ammattimainen myyntiedustajatyö on tänään, jotta pystyt vastaamaan kaupan ja yrityksen odotuksiin myyntiedustajatyölle.

Lue lisää valmennusmateriaalista
Räätälöidyt ratkaisut

Etkö löytänyt etsimääsi? Ota yhteyttä, niin tehdään sinulle räätälöity ratkaisu!

Lue lisää

Ammattimainen myyntiedustajakäynti | Mercurin valmennuksen esittely

Kauppa ja kauppiaat odottavat tavarantoimittajien myyntiedustajilta sellaista lisäarvoa, mistä on aidosti hyötyä kaupalle. Petri Ylenius kertoo, miksi kannattaa osallistua Mercurin valmennukseen Ammattimainen myyntiedustajakäynti.

Ammattimainen myyntiedustajakäynti -valmennuksen sisältö

Ole valmis kohtaamaan tämän vuosituhannen asiakas!

Ammattimainen myyntiedustajakäynti -valmennus on suunniteltu edustajille, joiden asiakkaana on kuluttajille päivittäistavaraa tai kulutustavaraa myyvät myymälät. Valmennuksen tavoitteena kehittää myyntikäynneillä tarvittavaa osaamista ja antaa myyntiedustajalle ammattimainen toimintamalli, jonka avulla hän voi kehittää myyntikäyntiensä laatua.

Tämä valmennus on osa Ammattimaisen myyntiedustajan kehityspolkua*. Tämän räätälöidyn toimialakohtaisen ohjelman suunnittelija on Petri Ylenius. Hän on työssään erityisesti keskittynyt mm. elintarviketeollisuuden ja tavarantoimittajien myyntituloksen parantamiseen. Petri Ylenius on aiemmin työskennellyt yli 20 vuotta elintarvikealalla myynnin ja myynnin johtamisen eri tehtävissä. Ylenius tapaa säännöllisesti alan päättäjiä ja vaikuttajia, ja näissä tapaamisissa esille tulleista keskeisistä kehityskohteista on rakennettu tämä käytännönläheinen valmennuskokonaisuus.

Näitä asioita käsittelemme:

Kaupan haasteet ja mahdollisuudet

  • Miten kaupan ala on muuttunut ja miten tämä vaikuttaa edustajan työhön? Miten vastaat asiakkaan odotuksiin edustajatyöskentelylle?

Asiakkaan päätökset ja niihin vaikuttamisen keinot

  • Mitä on myyntityö ja myyminen? Mikä saa asiakkaan ostamaan juuri sinulta? Miten tunne ja järki vaikuttavat asiakkaan päätöksenteossa? Miten valmistaudut myyntikäyntiin? Miten analysoit aikaisempia toimenpiteitä? Miten tarkoittaa ja ovat jakson toimenpiteet ja tavoitteet? Miten asetat tavoitteet ja valmistelet myyntiesityksesi? Miten hyödynnät myyntimateriaalia  ja sähköisiä työkaluja työssäsi?

Myyntiedustajan perustekeminen ennen asiakkaan tapaamista

  • Ole valmiina, kun tapaat asiakkaan! Myymälän ja ympäristön havainnointi. Ideat oman esityksen tueksi ja asiakaslähtöisyyden parantamiseksi. Tunnista uudet myyntimahdollisuudet.

Tavoitteiden ja toimenpiteiden tarkentaminen

Myyntikeskustelu

  • Miten avaat ja pohjustat ammattimaisesti myyntikeskustelun? Miten johdat myyntikeskustelua asiakkaan kanssa? Miten asiakas- ja tuotekeskeisen myynti eroavat toisistaan? Miten käytät kysymyksiä työvälineenä? Miten valita ja esittää asiakaslähtöiset argumentit? Miten valmistautua ja käsitellä vastaväitteet? Miten myydä hintaa; miten perustelet esim. kalliimman tuotteen hinnan? Miten saat päätöksen ja sovit jatkotoimenpiteistä?

Oman myyntikäynnin arviointi

  • Raportointi ja CRM:n päivitys myyntiedustajan työssä. Mitä edustajana hyödyt CRM:stä? Miten arvioit omaa toimintaasi ja myyntikeskusteluiden onnistumista?

Kauppiastapaaminen

  • Miten kauppiastapaaminen eroaa päivittäisestä myyntikäynnistä? Mistä ja miten kauppiaan kanssa tulisi neuvotella? Millainen on hyvä kauppiastapaamisen sisältö ja tavoite?

*Ammattimaisen myyntiedustajan kehityspolku koostuu kolmesta eri valmennusosiosta Ammattimainen myyntiedustajakäyntiMyyntiedustajan vaikuttava myyntipuhe ja Suunnitelmallinen edustajatyöskentely – joista jokaisen osan voi suorittaa myös erikseen. Lisäksi kehityspolkuun on mahdollista yhdistää henkilökohtainen coaching-päivä myyntikentällä, jolloin myyntiedustaja saa valmentavan palautteen toiminnastaan neljällä asiakaskäynnillä. Tervetuloa mukaan kehittämään ja kehittymään yhdessä alan kollegoiden kanssa!

Suosittelemamme online-materiaalit

Valmennus sisältää 3 kk Mercuri Online -verkkokirjaston rajattoman käytön

Lue lisää

Pyydä tarjous tai varaa valmennus

Valitse valmennuksen aloituspäivä

Ajankohta Sijainti Valmentaja Hinta Määrä
Ajankohta Alkaa:
Päättyy:
Sijainti Valmentaja Hinta (+ ALV) Määrä
Räätälöidyt ratkaisut

Etkö löytänyt etsimääsi? Ota yhteyttä, niin tehdään sinulle räätälöity ratkaisu!

Lue lisää

Rekisteröidy

€995.00

Voit maksaa vain laskulla. Lasku ja varausvahvistus lähetetään sähköpostiisi varauksen vahvistuttua.

Pyydä tarjous