myyntistrategia

Mercurin valmennuspolut — tie myyntimenestykseen

Haluatko kehittää myynnin osaamista ja johtamista? Onko aika päivittää myyntitaitoja ja varmistaa, että myyntitiimeillä on käytössään ajantasaiset ja toimivat keinot asiakkuuksien voittamiseen ja sitouttamiseen? Mercurin digitaaliset ja hybridimalliset oppimispolut tarjoavat tähän monipuolisia vaihtoehtoja.


Miten voit parantaa myyntitiimisi suorituskykyä?

Miten saat tiimisi ihmiset innostumaan oppimisesta ja varmistat, että opit myös sovelletaan käytäntöön?

Taitojen päivittäminen on nyt helppoa!

Lisenssin voi hankkia yhdelle henkilölle yhteen polkuun tai vaikkapa koko tiimille laajempaan kokonaisuuteen.


Mitä hyötyä on Mercurin valmennuspoluista?

Jotta yritykset pysyvät kilpailukykyisinä, niiden on mukauduttava, kehityttävä ja varmistettava, että myyntihenkilöstön taidot ja osaaminen on ajan tasalla. Tähän tarvitaan oikeanlainen kumppani.

Mercurin myynnin valmennusratkaisut ovat joustavia ja monipuolisia. Niin valmiit kuin räätälöidyt valmennukset ovat käytännönläheisiä, ja osallistujien on helppo soveltaa oppeja työhönsä. Valmennuspolut innostavat ja tukevat sekä oppimista että jatkuvaa kehitystä.


.

VAIKUTTAVA JOHTAJUUS

Kun saat ihmiset kohdentamaan tekemisensä oikeisiin asioihin ja pidät heidät motivoituneina ja tyytyväisinä työhönsä, he saavat enemmän aikaan. Tämä kaikki on erityisen tärkeää, kun sopeudutaan etätyön tuomiin uusiin haasteisiin.  

Opit:

  • Miten mukautuvan johtamisen avulla voi vahvistaa suhteita tiimissä ja vaikuttaa tuottavuuteen
  • Miksi aktiivinen kuuntelu on niin oleellisen tärkeä taito liiketoiminnan kannalta
  • Miten motivoida tiimi coachingin avulla huippusuorituksiin myynnissä

.

ARVONMYYNTI

Asiakkaat odottavat nykyään enemmän kuin pelkkää loistavaa tuotetta – he odottavat ratkaisuja liiketoimintansa haasteisiin. Arvonmyynti siirtää keskiön tuotteesta asiakkaaseen ja auttaa myyntitiimejä pysymään kilpailukykyisinä ja asiakkaalle merkityksellisinä välittämällä viestin selkeästi ja vakuuttavasti.

Opit:

  • Mistä eri elementeistä arvonmyynti koostuu ja miten sen prosessi etenee.
  • Osaat kartoittaa asiakkaan taloudelliset tekijät ja mittarit, joiden perusteella rakennat arvopohjaisen ehdotuksen. Lisäksi opit oikeanlaisen arvonmyynnin tarjousrakenteen.
  • Tunnistat asiakkaan päätösryhmän jäsenet ja eri henkilöiden valtasuhteet
  • Osaat argumentoida ja viedä kaupan maaliin

.

TAVOITTEELLINEN MYYNTITYÖ

Tavoitteellinen myyntityö antaa erinomaiset eväät kaikenlaisiin myyntikeskusteluihin. Tutustu myyntiprosessin kaikkiin vaiheisiin ja ota käyttöösi hyödyllisiä vinkkejä, miten soveltaa sopivia myyntitekniikoita eri tilanteissa.

Opit:

  • Miten ”MATA”-myyntimenetelmä voi auttaa sinua menestymään myynnissä
  • Miksi asiakkaan tarpeiden määrittely voi johtaa parempiin tuloksiin
  • Parhaat tavat käsitellä ja hoitaa menestyksellisesti vastalauseet ja klousata kauppa

.

MYYNTIMAHDOLLISUUDESTA KAUPAKSI

Myyjällä on usein monia myyntimahdollisuuksia arvioitavana, mutta kaikkia niistä ei kannata lähteä työstämään. Tämä oppimispolku auttaa sinua analysoimaan myyntimahdollisuuksia ja maksimoimaan onnistumisen myynnissä.

Opit:

  • Miten arvioida myyntimahdollisuuksia faktojen ja lukujen näkökulmasta
  • Erilaiset myyntitilanteet ja millaiseen tilanteeseen tietty myyntimahdollisuus sijoittuu
  • Kartoita ja laita tärkeysjärjestykseen päättäjät sekä arvioi, mikä on heidän vaikutuksensa painoarvo prosessissa.

.

MITEN KEHITTYÄ PAREMMAKSI NEUVOTTELIJAKSI

Paranna neuvottelutaitojasi lisäämällä ymmärrystäsi neuvotteluprosessin eri vaiheista ja siitä, miten entistä vahvempi neuvottelutekniikka voi antaa sinulle kilpailuedun.

Opit:

  • Neuvotteluprosessin rakenne ja yksittäiset vaiheet
  • Miten soveltaa Harvard Negotiation -konseptin viittä vaihetta
  • Taktiikka, jolla saavuttaa molempia osapuolia hyödyttävän neuvottelutuloksen

.

YLIVERTAINEN ASIAKASKOKEMUS

Haluatko ymmärtää asiakastasi paremmin ja saada viestisi tehokkaammin läpi? Haluatko tarjota lisäpalveluita asiakaslähtöisesti ja ymmärtää asiakkaan tilannetta paremmin? Kohtaatko joskus haastavia asiakastilanteita? Palveletko asiakkaita mahdollisesti eri kanavissa hektisessäkin ympäristössä? Oletko asiakaspalvelija ja haluat kehittää omien asiakaskohtaamien laatua ja myynnillisyyttä?

Opit:

  • Työkalut erilaisten asiakastilanteiden toteuttamiseen asiakaslähtöisesti ja myynnillisesti
  • Osaat kommunikoida selkeästi ja asiakaslähtöisesti eri kanavissa
  • Osaat kohdata erilaisia persoonallisuustyyppejä ja mukauttaa omaa toimintaasi

.

MYYNTITOIMINNAN JOHTAMINEN

Kyse ei ole vain yksilön lopullisen liikevaihdon arvioimisesta – pelkät tulokset eivät kerro paljoakaan siitä, miten niihin päädyttiin, ja tämä voi johtaa harhaan. Kyse on siitä, että otetaan tuo yksi tieto ja pureudutaan syvemmälle siihen, ymmärretään sen merkitys sekä analysoidaan kaikki ne tekijät, jotka vaikuttavat kyseisen tuloksen saavuttamiseen.

Opit:

  • Tunnistamaan liiketoimintaympäristön muutokset ja niiden vaikutukset
  • Ymmärtämään myyntijohdon roolin sekä työtehtävät ja niiden priorisoinnin
  • Ymmärtämään, mitkä tekijät vaikuttavat myyjän tuloksentekokykyyn ja osaat arvioida, mitä pitää kehittää
  • Tunnistamaan myyjien erilaiset lähtöasemat
  • Tiedostamaan systematiikan merkityksen myyntityössä ja sen johtamisessa

.

KAM – ASIAKKUUDEN JOHTAMINEN

Avainasiakkuuksien johtaminen ei rajoitu pelkästään “isosti myymiseen”, vaan se edellyttää sekä organisatorista että operatiivista sitoutumista onnistuakseen kunnolla. Tärkeimmät asiakassuhteesi voivat tuottaa erinomaisia tuloksia, mutta vain tehokkaalla ja systemaattisella asiakassuhteen johtamisen prosesseilla.

Opit:

  • Keräämään tietoa asiakkuudesta ja analysoimaan asiakkaan markkinaa, kilpailutilannetta, tavoitteita ja tarpeista entistä paremmin
  • Tehokkaimman tavan täyttää avainasiakassuunnitelmasi ja luot järkeviä ja kestäviä strategioida asiakkuuksillesi
  • Tunnistamaan ja arvioimaan asiakkuutesi uudet myyntimahdollisuudet ja pääset kehittämään parhaan strategian ratkaisusi toteuttamiseksi positiointia hyödyntäen
  • Rakentamaan vaikuttavan arvolupauksen, joka vastaa asiakkaan tarpeita ja pystyt viestimään sen houkuttelevasti, asiakasarvoa luoden
  • Löytämään käytännön keinoja, joiden avulla rakennat tuloksellista yhteistyötä merkittävissä asiakkuuksissa ja kehityt asiakasvuorovaikutuksen johtajana!

.

VAIKUTTAVA ESITYSTAITO

Varma esiintyminen ja asioiden vaikuttava esittäminen ovat avainasemassa myyntiprosessissa. Tiedämme, että esiintyminen voi olla joillekkin haastavampaa, kun taas toiset nauttivat siitä täysin rinnoin. Harjoittelemalla esiintymistä ja esittämistä, voit tehdä esityksistäsi sekä vaikuttavia että innostavia. Nyt on aika hioa esiintymistaitosi entistä paremmaksi!

Opit:

  • Ymmärtämään kehonkielen merkityksen ja opit hallitsemaan ramppikuumetta
  • Ymmärtämään, mikä on vaikuttavan esityksen rakenne
  • Työkaluja tehokkaiden ja tavoitteiden esitystilanteiden toteuttamiseen

LÖYDÄ POLKUSI MYYNTIMENESTYKSEEN

Täytä tietosi ja olemme sinuun yhteydessä. Autamme sinut ja tiimisi tilanteeseen ja tarpeisiin sopivalle polulle.

Jos et vielä löytänyt ihan sellaista polkua, jota tarvitset, keskustelemme kanssasi mielellämme. Mercuri Internationalilla on laajat mahdollisuudet räätälöidä juuri sinulle sopiva ratkaisu.

LUE SEURAAVAKSI

Digital Learning Center

LUE LISÄÄ

Virtuaalinen luokkahuone

LUE LISÄÄ