Mercuri International
Mestari myynnin kasvattajana
Intohimomme on myynti. Tämän saman intohimon istutamme muutosohjelmillamme asiakkaidemme päivittäiseen työhön. Myynnin kasvattaminen edellyttää inspiroivaa ihmisten johtamista, organisaation toiminnan tehostamista ja kaikkien asiakastyössä mukana olevien avainhenkilöiden tahdon ja taidon maksimoimista. Meillä on kyky laittaa jokainen myymään.
Toimintatapamme
Miten autamme asiakkaitamme menestymään?
Tavoitteemme on aina asiakkaan tuloksellisempi liiketoiminta. Uskomme sen onnistuvan, kun ihmisten käytännön työskentely muuttuu johtamisen, myyntityön ja asiakaskohtaamisten alueilla. Muutos voi tapahtua valmentamalla, koutsaamalla, sparraamalla, tukemalla ja digitaalisten ratkaisujen kautta. Me rakennamme toimintamalleja, prosesseja, menetelmiä ja välineitä johtamiseen, myyntiin ja asiakastyöskentelyyn. Teemme projektit aina yhdessä aktiivisesti asiakkaan kanssa, jolla varmistamme projektin onnistumisen.
Toimintatapamme perustuu kehittämäämme 5 Step Modeliin, jonka kaikki kohdat käymme läpi yhdessä asiakkaan kanssa. Projektit lähtevät liikkeelle nykytilanteen arvioimisesta, etenevät konsultointiin, valmennukseen ja soveltamiseen, ja lopuksi arvioidaan aikaansaatuja tuloksia. Näiden avulla toteutamme asiakkaidemme kanssa aina toimivan kokonaisuuden.
Arvomme
Kansainvälisenä yrityksenä kohtaamme erilaisia kulttuureja ja työskentelemme monenlaisten yritysten kanssa. Siksi uskomme yhteiseen toimintatapaamme sisäisessä yhteistyössämme, kaikissa asiakaskohtaamisissamme ja omistajiemme kanssa. REACH -arvomme ohjaavat kaikkea tekemistämme:
- Result oriented – Saamme aikaan tuloksia
- Excellence in sales – Olemme myynnin asiantuntija
- Ability to change – Toimintamme on muutoskykyistä
- Collaboration – Työskentelemme yhteistyössä asiakkaan kanssa
- Honesty and integrity – Kaikkea toimintaamme ohjaa rehellisyys ja luotettavuus
Mercurin historiaa
Henkilökohtaisen myyntityön legendaarinen uranuurtaja Heinz Goldmann (1919-2005) aloitti vuonna 1946 Ruotsissa henkilökohtaisen myyntityön kurssien toteutuksen. Saksasta kotoisin oleva Goldmann sai pian yhtiökumppanikseen ruotsalaisen Curt Abrahamssonin (1924-2012), ja yhdessä he perustavat Mercurin vuonna 1958. Siinä missä Goldmann oli vahva henkilökohtaisen myyntityön asiantuntija, Abrahamsson osoitti olevansa erinomainen strategi ja visionääri. Abrahamssonia ohjasi vahva halu saada yritykset toimimaan strategioidensa mukaisesti – ”Making strategies to happen”. Skandinaavisesta myynnin valmennusyrityksestä olemme kasvaneet tämän päivän maailmanlaajuiseksi toimijaksi – kiitos menestyksellisen ja tulostavoitteisen toimintatapamme.
Menestyksemme perustuu vahvaan myynnin osaamiseemme, arvoihimme ja missioomme. Saavutuksemme kulkevat käsi kädessä asiakkaidemme menestyksen kanssa. Ja siksi olemme maailman suurin myynnin kasvattaja.
Vuodesta 1997 lähtien Mercuri Groupin on omistanut ruotsalainen sijoitusyhtiö Bure Equity Ab.
Suomessa olemme toimineet vuodesta 1968 lähtien. Näiden vuosien aikana olemme saavuttaneet ykkösaseman myynnin ja myynnin johtamisen kehittäjänä – myynnin kasvattajana.
Curt Abrahamsson