Myyntiprosessi on yrityksesi avainprosessi, sillä se tuo rahaa taloon
Konkreettisesti määritellyt ja kuvatut myyntiprosessin sekä tarvittavat mittarit ovat edellytys myynnin tuloksellisuuden ja tehokkuuden parantamiselle.
Milloin myyntiprosesseja kannattaa terävöittää?
- Haluat varmistaa, että sinulla on modernit myynnin ja markkinoinnin toimintatavat, jotka vastaavat asiakkaiden ostokäyttäytymiseen.
- Haluat arvioida myyntisi tehokkuutta ja tunnistaa missä olette tehokkaita ja missä tehottomia.
- Haluat saada parempia tehoja irti asiakastyöskentelystä ja parempaa tuottoa myyntiorganisaatiosi tekemiselle.
- Haluat yhdistää ja tehostaa myynnin ja markkinoinnin sekä muiden asiakastyöhön osallistuvien vastuualueiden tekemistä.
- Haluat nostaa kaikkien myyntiin osallistuvien tuloksellisuutta ja saada uudet henkilöt nopeasti tulosvauhtiin.
Lopputulos
- Eri tilanteisiin ja asiakassegmentteihin määritellyt myynnin ja markkinoinin prosessit ja mittarit – esim. uusien asiakkaiden hankkiminen, asiakassuhteen lujittaminen ja lisämyynti, myynti avainasiakkaille, ratkaisumyynti, jne.
- Prosessin eri vaiheisiin laaditut myynnin työkalut ja työvälineet.
Toimintatapa
- Kehittämisprojekteissa teemme tiivistä yhteistyötä asiakkaan johdon sekä myynnin, markkinoinnin ja muiden asiakastyöhön osallistuvien vastuuhenkilöiden kanssa ja määrittelemme yhdessä konkreettiset sekä helposti käytäntöön vietävät prosessit. Rakennamme tarvittavat prosessin eri vaiheiden työkalut ja apuvälineet.
- Autamme prosessien ja toimintatapojen jalkautuksessa sekä tarvittavien taitojen kehittämisessä.