Mikä on myynnin ennuste? Mihin ennuste perustuu? Millä toimenpiteillä varmistat tulevaisuuden tulokset? Nämä kysymykset voivat olla erittäin ikäviä – tai erittäin helppoja, riippuen missä kunnossa myynnin johtaminen on.
Milloin kannattaa kehittää myynnin suorituskyvyn johtamista
- Haluat parantaa myynnin tuottavuutta, eli tulosten ja panosten välistä suhdetta.
- Haluat varmistaa myyntitulosten ennustettavuuden ja kyvykkyyden tehdä tarvittava korjausliikkeitä ajoissa.
- Haluat arvioida myyntisi tehokkuutta ja tunnistaa missä olette tehokkaita ja missä tehottomia.
- Haluat saada parempia tehoja irti asiakaskannastasi sekä CRM:n hyödyntämisestä.
- Haluat saada paremman otteen pipelinestä ja varmistaa sen laadun sekä paremman kauppojen kotiuttamisen.
Lopputulos
- Tarpeestasi riippuen, määrittelemme myynnin johtamisen mittarit ja systematiikan, rakennamme tarvittavat toimintamallit sekä autamme löytämään kasvun murtokohdan oman asiakaskannan hyödyntämisessä ja uusasiakashankinnassa.
Toimintatapa
- Kehittämisprojekteissa teemme tiivistä yhteistyötä asiakkaan johdon sekä myynnin ja markkinoinnin vastuuhenkilöiden kanssa ja määrittelemme yhdessä toimivat mittaristot ja systematiikan myynnin johtamiseen.
- Perehdymme nykyisiin toimintatapoihin ja tuloksiin ja tunnistamme nykyisen toiminnan vahvuudet ja kehitysalueet.
Tarvitsetko kumppanin myynnin suorituskyvyn johtamiseen ja kehittämiseen?