”Se, että annan uskolliselle asiakkaalle 2 prosentin alennuksen, ei ole iso juttu!”
”Ennustamisen tarkoitus on vain pitää taloushallinnon väki kiireisenä…”.
”Saimme tilauksen! Sillä, laskutammeko tänään vai ensi viikolla, ei ole väliä, kunhan saan kiintiöni täytettyä.”
Jos olet kuullut organisaatiossasi jonkin edellä mainituista lausunnoista, sinun kannattaa harkita myyntihenkilöstöllesi suunnattua liiketoimintasimulaatiota Celemi Apples & Oranges™.
Tässä erittäin vuorovaikutteisessa seminaarissa osallistujat muodostavat johtoryhmiä simuloituja yrityksiä varten. Osallistujat johtavat näitä yrityksiä kolmen toimintavuoden ajan. Yhden päivän prosessin aikana osallistujien on tehtävä ennusteita, valittava kohdeasiakkaat, täytettävä kirjanpitotiedot (tuloslaskelmat, taseet ja kassavirtalaskelmat) ja hallittava samalla markkinoilla tapahtuvia muutoksia. Osallistujat saavat hyvän ymmärryksen liiketoiminnan rahoituksesta, mutta mikä tärkeintä, tuomalla työnantajansa todelliset luvut mukaan he myös ”näkevät kokonaiskuvan” ja päivittäisten työtehtäviensä vaikutukset sekä sen, miten he voivat parantaa yrityksensä tuloksia.
Jos haluat lisätietoja Celemistä ja muita aiheita käsittelevistä yrityssimulaatioista, käy Celemin verkkosivulla: Celemi’s webpage.