Tuotepäällikkö myyntiorganisaatiossa

Tuotepäällikkö myyntiorganisaatiossa -valmennusohjelma antaa keinoja ja menetelmiä, joiden avulla tuotepäällikkö voi analysoida ja vaikuttaa myyntiorganisaation työskentelyyn oman tuoteryhmänsä hyväksi. Valmennuksen tavoitteena on luoda työvälineitä ja menetelmiä, joiden avulla tuotepäällikkö voi analysoida ja vaikuttaa myyntiorganisaation työskentelyyn.

Valmennuksen tavoitteena on oppia keinoja ja menetelmiä, joiden avulla tuotepäällikkö voi analysoida ja vaikuttaa myyntiorganisaation työskentelyyn oman tuoteryhmänsä hyväksi.

Kenelle tuotepäällikkövalmennus sopii?

Kaikille, joiden tulee edistää tuote- tai palveluportfolion myyntiä organisaatiossa mm: tuotepäällikkö, tuoteryhmäpäällikkö, Brand, Product & Category Manager, Product Development Manager.

Valmennuksen ajankohta

Tuotepäällikkövalmennuksen ajankohta sovitaan asiakkaan toiveiden mukaan. Voit osallistua myös henkilökohtaiseen valmennukseen, josta löydät tietoa täältä.

Valmennuksen sisältö

Tuotepäällikön rooli ja tehtävät

  • Tuotepäällikön mahdollisuudet parantaa tuoteryhmänsä myyntiä
  • Oman roolin kokonaiskuvasta ja tehtävästä myynnin tukena
  • Tuotepäällikön vaikutusmahdollisuudet myynnin edistämiseksi

Myyntiorganisaation työskentelyn arviointi tuotepäällikön näkökulmasta

  • Systematiikkaa arvioida, millä tavalla ja mitkä tekijät vaikuttavat oman tuoteryhmän myyntiin

Myyntiorganisaation asenteisiin ja motivaatioon vaikuttaminen

  • Myyjien sitouttaminen oman tuoteryhmän tuotteiden myyntiin
  • Miten vaikuttaa kielteisiin asenteisiin ja ennakkoluuloihin tuoteryhmääni kohtaan 

Tuotteiden hyötyjen ja argumenttien esilletuominen & esittäminen myynnille

  • Miten rakennan tuoteominaisuuksista asiakaslähtöisiä etuja ja hyötyjä
  • Vaikuttaminen ja ideoiden myyminen myyjiille ja muille avainhenkilöille
  • Vakuuttava ja myyvä esiintyminen sekä myyvän esityksen rakenne

Myyntimateriaalien tuottaminen

  • Myyntimateriaalien merkitys myynnin tukena
  • Oikeanlaisten myynnin tukimateriaalien tuottaminen myyjille – mitä on otettava huomioon myyntimateriaalia tuottaessa (keskeiset sisällöt myynnille & myyntiargumentit – hyöty asiakkaalle)

Myyjien koulutus ja kehittäminen

  • Hyvän koulutustilaisuuden suunnittelu, rakentaminen ja onnistunut toteutus
  • Valmentamisen periaatteet – erilaisten oppimistyylien huomioiminen

Oman työskentelyn kehittäminen

  • Tärkeimmät ideat ja asiat itselle ja miten sovellat niitä käytäntöön