Avainasemassa myynnin johtaminen

Avainasemassa myynnin johtaminen

Myyntiorganisaation menestyksen takana on hyvä johtaminen! Tehdään yhdessä kestävä, kasvuun johtava muutos myyntiorganisaatiosi toiminnassa ja suorituskyvyssä.
Monimuoto-oppiminen

Monimuoto-oppiminen

Sekä avoimet että räätälöidyt valmennuksemme ovat tehokas ja toimiva yhdistelmä luokkahuonekohtaamista, verkkopohjaisia ohjelmia ja erilaisia tehtäviä. Ainutlaatuinen kehittämiskokonaisuus Suomen markkinoilla!
Kaikki räätälöitävissä!

Kaikki räätälöitävissä!

Myynti, johtaminen, vuorovaikutustaidot, toiminnan kehittäminen... Suunnittelemme ja toteutamme juuri sinun organisaatiollesi sopivan ratkaisun - sekä Suomessa että kansainvälisesti.
Internationally - totta kai!

Internationally - totta kai!

Kansainvälinen kasvu, yhtenäinen myyntikulttuuri ja toimintatapa, kv-projektien pyörittäminen - you name it. Omat asiantuntijamme ja valmentajamme ympäri maailmaa ratkovat näitä päivittäin asiakkaidemme kanssa.
Kun kyse on myyntitoiminnan tehokkuudesta

Kun kyse on myyntitoiminnan tehokkuudesta

Myynnin kasvattaminen edellyttää inspiroivaa ihmisten johtamista, organisaation toiminnan tehostamista ja kaikkien asiakastyössä mukana olevien avainhenkilöiden tahdon ja taidon maksimoimista. Meillä on kyky laittaa jokainen myymään.
Yli miljoona kehitystarinaa!

Yli miljoona kehitystarinaa!

Kokemuksemme ja tuloksemme myynnin kasvun aikaansaajana 50 vuoden ajalta hakevat vertaistaan. Millaisen tarinan teemme sinun kanssasi?
Ostamisen muutos muutti myös B2B-myynnin

Ostamisen muutos muutti myös B2B-myynnin

Digitalisaatio, kanavat, keinovalikot, liidit kaupoiksi, asiakkuuksien hoito, uudistuminen… Myynnin maailma on muuttunut. Autamme sinua yhdistämään markkinointisi myynnin prosessiin - #kaikkimyy.

Taking Sales to a Higher Level

Takaisin

Myyjä asiakkaan liiketoiminnan kehittäjänä

Jos asiakas tietää saavansa hyötyä omaan liiketoimintaansa, hän ostaa huomattavasti todennäköisemmin. Tätä tavoitetta kohti kannattaa jokaisen myyjän ja myynnistä vastaavan johtajan kehittää toimintaansa.

Liiketoiminnan kasvattaminen ja uusien asiakkuuksien löytäminen ovat jokaisen yritysjohtajan mielessä lähes jatkuvasti.

Myös yritysten myyntiorganisaatioissa työskentelevät pohtivat päivittäin, miten nykyisille asiakkaille voisi myydä enemmän ja miten uusia asiakkaita saisi lisää. Tämä harvoin onnistuu siten, että tavataan samoja ihmisiä ja totutulla organisaatiotasolla. Uusia kasvumahdollisuuksia ja oivalluksia löytää parhaiten keskustelemalla yrityksessä mahdollisimman monen päättäjän kanssa.

Etenkin uusissa hankkeissa ja investoinneissa, joihin ei ole ennalta budjetoitu rahaa, on päätöksenteko siirtynyt ylemmäksi ja siihen osallistuu yleensä useita henkilöitä. Tämä vaatii yrityksen myyjiltä enemmän systemaattisuutta ja pitkäjänteisyyttä, sekä ennen kaikkea kyvykkyyttä keskustella asioista yrityksen johtoa kiinnostavalla tavalla. Ylemmän tason päättäjiä ei yleensä erityisesti kiinnosta myyvän yrityksen tuotteet ja palvelut, tai niiden ominaisuudet. Hyvän yritysmyyjän tulee ymmärtää päättäjien ajatusmaailmaa, heitä kiinnostavia asioita sekä päätöksenteon kriteereitä.

Kaikki alkaa jo valmistautumisesta kohtaamiseen, jolloin suunnitellaan mitä päättäjiä kiinnostavia teemoja ja aiheita käsitellään, sekä miten perustellaan käytettävän ajan arvo, kun sovitaan esim. tunnin kestävää tapaamista puhelimessa.

Itse tapaamisessa on oltava selkeä kuva, miten johdolle esitetään näkemyksellinen, vaikuttava ja vakuuttava ehdotus, jolla on selkeää liiketoimintahyötyä yritykselle. Myyminen, kuten markkinointikin, on vaikuttamista toiseen osapuoleen, ja tässä vuorovaikutuksessa olisi faktojen lisäksi tärkeää ymmärtää myös toisen osapuolen arvostukset, odotukset ja tunteet.

Omistajat ja yrityksen johto asettavat liiketoiminnalliset tavoitteet. Niiden saavuttamiseen vaikuttavat niin ulkoiset tekijät liiketoimintaympäristössä kuin yrityksen omat päätökset. Vasta näiden selvittämisen ja ymmärtämisen jälkeen myyjä voi tarjota omaa arvolupaustaan sekä sitä, miten hänen edustamansa yrityksen palvelut, tuotteet ja resurssit vaikuttavat ja hyödyttävät asiakkaan liiketoimintaa.

Jos asiakas tietää saavansa hyötyä omaan liiketoimintaansa, hän ostaa huomattavasti todennäköisemmin. Tätä tavoitetta kohti kannattaa jokaisen myyjän ja myynnistä vastaavan johtajan kehittää toimintaansa.


Kirjoittaja, Petri Häyrinen, on konsultti ja valmentaja, joka auttaa asiakkaitaan saavuttamaan kasvua ja parempaa tulosta, erityisesti kehittämällä myyntiä ja myynnin johtamista.

Haluatko sparrata kanssamme liiketoiminnan kehittämisestä?

Petri Häyrinen

Ota yhteyttä!

+358 400 610 702

Myyjä asiakkaan liiketoiminnan kehittäjänä