Kaupan ala

Kaupan alan myynnin kasvattaminen on ollut yksi Mercurin kivijaloista jo kohta 50 vuotta. Toimintamme kattaa myynnin kasvuohjelmat koko arvoketjun läpi – valmistuksesta kuluttajalle. Näiden vuosikymmenten aikana kaupan ala on muuttunut radikaalisti. Perinteiset jakelukanavamekanismit, kuluttajien ostotottumukset, kaupan vahva ketjuuntuminen ja sähköinen kaupankäynti ovat uudistanut perinteiset asiakaspalvelu- ja myyntitoiminnot totaalisesti.

Kaupan alan kasvuohjelmissa ratkomme tyypillisesti esim. seuraavia asiakkaidemme liiketoimintahaasteita:

  • Ketjuyhteistyön syventäminen ja kasvattaminen pääkumppaneiden kanssa
  • Myyntiorganisaation toiminnan uudistaminen
  • Paremman lisäarvon tuottaminen koko arvoketjussa
  • Uuden myyntiprosessin käytäntöön vienti – ostamisen muuttumisen huomioiminen
  • Myyntikentän roolin ja työnkuvan uudistaminen – edustajasta jälleenmyyjän liiketoiminnan kehittäjäksi
  • Tuotelanseerausten tehostaminen
  • Myymälämyynnin kasvattaminen

Kaupan alan asiantuntijamme rakentavat sinulle tilanteeseenne räätälöidyn kokonaisvaltaisen kasvuohjelman, jossa hyödynnämme koeteltuja metodejamme ja varmistamme ohjelmien tuloksellisuuden käytännönläheisillä toteutustavoilla. Ohjelmiemme ja niiden aikana istutettujen toimintatapojen avulla saavutat asetetut liiketoimintatavoitteet.   

Myyntikentän toiminnan tehostaminen kaupan alalla

Tuoreessa tutkimuksessamme olemme selvittäneet kaupan portaan odotukset arvoa tuottavaa myyntikenttää kohtaan. Ota yhteyttä: Petteri Immonen

Tutustu myös!

Case-kuvaukset

Lue lisää

Asiakastuloksiamme ja referenssejä | Mercuri International Oy

Lue lisää

Teollisuus

Lue lisää

IT- ja telekommunikaatioala

Lue lisää

Finance and Professional Services

Lue lisää

Healthcare and Pharmaceutical

Lue lisää