Tehokas avainasiakastyöskentely (412)

Tietoa valmennuksesta

Vastaatko yrityksesi avainasiakkaiden kanssa työskentelystä ja avainasiakastyöskentelyn kehittämisestä? Missä jamassa omien asiakkuuksiesi avainasiakassuunnitelmat ovat?

Tutkimustemme mukaan menestyvissä yrityksissä avainasiakastyöskentelyllä on oma myyntiprosessinsa ja vastuuhenkilöt. Tällä suunnittelupainotteisella valmennuksella osallistuja oppii ottamaan huomioon sekä oman että asiakasyrityksen tarjoamat mahdollisuudet laatiessaan toimintasuunnitelmaa itse valitsemansa avainasiakkaan hoitamiseksi.

Räätälöidyt ratkaisut

Etkö löytänyt etsimääsi? Ota yhteyttä, niin tehdään sinulle räätälöity ratkaisu!

Lue lisää

Miten kannattaa toimia, kun vastaat työskentelystä ja sen kehittämisestä yrityksen avainasiakkaiden kanssa. Valmentajamme Petri Ylenius kertoo Mercurin valmennuksesta Tehokas avainasiakastyöskentely, kuinka mm. yhdessä ryhmän kanssa sparraten tehdään konkreettinen avainasiakassuunnitelma omalle asiakkaallesi.

Tehokas avainasiakastyöskentely -valmennuksen sisältö

 

Valmennus perustuu Mercurin Key Account Management –konseptiin, joka on kehitetty yhteistyössä sveitsiläisen St Gallenin yliopiston kanssa. Valmennuspäivien aikana teet konkreettisen avainasiakassuunnitelman omalle asiakkaallesi – sparraustukena ovat Mercurin valmentaja ja koko ryhmä.

Valmennuspäivät ovat kahdessa jaksossa, ja niiden välillä analysoit projektityönä valitun asiakkaan nykytilanteen ja muodostat siitä tarvittavan tietokannan. Lisäksi käytössäsi on Mercuri Online -verkkokirjaston koko sisältö eri businessteemoista 9 kk ajan.

 

Avainasiakastyöskentelyn trendit
St Gallen KAM Concept suunnittelun viitekehyksenä
Avainasiakastyöskentelyn periaatteet ja kehitysvaiheet
Avainasiakkaiden määrittely ja valinta
Avainasiakkaiden hoidon suunnittelu

  • Strategia: Selvitä ja ymmärrä juuri tämän asiakkaan tilanne ja määrittele riittävän kattavasti lähestymistapa ja tavoitteet.
  • Ratkaisut: Selvitä nykyinen ja potentiaalinen käyttö/ostomahdollisuus ja kilpailutilanne sekä suunnittele, myy ja toimita oikeat ratkaisut oikealla tavalla.
  • Ihmiset: Kokoa juuri tälle asiakkaalle sopiva tiimi sekä varmista tiimin kompetenssi ja toimivuus.
  • Johtaminen: Varmista toimivat prosessit ja työtavat, varmista vuorovaikutus ja yhteistyö, johda yksilöitä ja ryhmää.
  • Mittaaminen: Määrittele kriittiset menestystekijät juuri tätä asiakasta varten, varmista mittaaminen ja tulosten hyödyntäminen.

Asiakashoitosuunnitelmaan tarvittavien tietojen kerääminen
Avainasiakassuunnitelman käyttöönotto

Suosittelemamme online-materiaalit

Suomenkieliset

  1. Mikä on havaintosuodatin kommunikoinnissa?
  2. Opi kuuntelemaan aktiivisesti

Valmennus sisältää 9 kk Mercuri Online -verkkokirjaston rajattoman käytön

Lue lisää

Pyydä tarjous tai varaa valmennus

Valitse valmennuksen aloituspäivä

Ajankohta Sijainti Valmentaja Hinta Määrä
Ajankohta Alkaa:
Päättyy:
Sijainti Valmentaja Hinta (+ ALV) Määrä
Räätälöidyt ratkaisut

Etkö löytänyt etsimääsi? Ota yhteyttä, niin tehdään sinulle räätälöity ratkaisu!

Lue lisää

Rekisteröidy

Voit maksaa vain laskulla. Lasku ja varausvahvistus lähetetään sähköpostiisi varauksen vahvistuttua.

Pyydä tarjous