Konsultoiva myyntityö (411)

Tietoa valmennuksesta

Myyntityylillä on väliä! Konsultoiva myyntityyli toimii parhaiten silloin, kun rakennetaan toimivin ratkaisu yhdessä asiakkaan kanssa. Asiakas odottaa myyjältä todellista lisäarvoa, joten myyjän on ymmärrettävä asiakkaan liiketoimintaa ja kyettävä myymään ratkaisuja asiakkaalle kilpailijoita paremmin. Konsultoiva myyntityö -valmennus on suunniteltu myyjille, avainasiakaspäälliköille ja esimiehille, jotka neuvottelevat ylemmän tason päättäjien kanssa.

Erilaiset myyntitilanteet vaativat erilaisen lähestymistavan ja näkemyksiä, joilla pystytään herättämään asiakas. Mercurin Myyntityyli -valmennuksissa kokeneet myyjät paneutuvat erilaisten myyntitilanteiden arviointiin ja tunnistamiseen sekä siihen, miten oma ja yrityksen myyntiprosessi ja lähestymistapa ovat erilaisia eri tilanteissa.

Lue lisää valmennusmateriaalista
Räätälöidyt ratkaisut

Etkö löytänyt etsimääsi? Ota yhteyttä, niin tehdään sinulle räätälöity ratkaisu!

Lue lisää

Konsultoiva myyntityö | Mercurin myyntivalmennuksen esittely

Asiakas odottaa myyjältä todellista lisäarvoa. Osaatko tehdä businesscasen asiakkaallesi, osoittaa oman ratkaisun arvon – eli myydä konsultoivasti; tunnet asiakkaan toimintaympäristön ja tavoitteet. Videolla lisää Konsultoivan myyntityylin valmennuksesta.

Konsultoiva myyntityö -valmennuksen sisältö

Tunnista tilanteet, joissa konsultoivaa myyntityyliä kannattaa käyttää! Miten konsultoiva myyntiprosessi etenee, kysymysten käyttö asiakkaan tarpeiden selvittämisessä, ainutlaatuisen ratkaisun rakentaminen, myynnin esteiden selvittäminen – eli miten teet voittavan businesscasen, josta on asiakkaallesi  todellista hyötyä.

Valmennuspäivillä työskentelemme tiiviisti konsultoivan myyntityön parissa (alustuksia ja keskustelua, henkilökohtaisia tehtäviä ja ryhmätöitä, tilanneharjoituksia ja oman työn analyyseja), ja lisäksi käytössäsi on Mercuri Online -verkkokirjasto 6 kk ajan

Myynnin muutos: Asiakkaiden kasvavat vaatimukset ja miten ne heijastuvat myyjien työskentelyyn

Konsultoivalla myynnillä syvempään kumppanuuteen asiakkaan kanssa

  • millaista lisäarvoa asiakkaat odottavat konsultoivalta myyjältä
  • asiakasyhteistyöstä kohti kumppanuutta
  • vakaan asiakassuhteen rakentaminen ja luottamuksen vahvistaminen

Konsultoiva myyntiprosessi

  • tunnista asiakkaan liiketoiminnan tärkeimmät tavoitteet
  • auta asiakasta tunnistamaan tarpeensa
  • asiakastarpeen vahvistaminen myyjän näkemysten ja toimialatuntemuksen avulla
  • ainutlaatuisen ratkaisun löytäminen yhdessä asiakkaan kanssa
  • merkittävien myynnin esteiden poistaminen

Miten löydät asiakkaan todellisen tarpeen

  • kysymykset, joiden avulla selvität asiakkaan tarpeet
  • kysymykset, joiden avulla selvität asiakkaan päätökseen vaikuttavat mielipiteet
  • miten selvität, kuinka suuri muutostarve asiakkaalla on
  • FOCA työvälineenä yhteisen ratkaisun löytämisessä

Ainutlaatuinen ratkaisu

  • uuden ja erilaisen ratkaisun löytäminen asiakkaan tarpeeseen
  • ainutlaatuisen myyntiväittämän rakentaminen
  • erottautuminen kilpailijoiden ratkaisuista
  • ratkaisun arvon myyminen asiakkaalle

Myynnin esteet

  • signaalit, joilla havaitset myynnin esteet
  • esteiden käsitteleminen ratkaisuvaiheessa
  • oikea ajoitus ratkaisuvaiheessa

Myyjän itsevarmuus ja sen vahvistaminen

  • ratkaisun esittäminen myönteisesti
  • myyjän jämäkkyys ratkaisun eteenpäin viemiseksi

Muutos tekemiseen

Suosittelemamme online-materiaalit

Suomenkieliset

  1. Myyntityylit

Valmennus sisältää 6 kk Mercuri Online -verkkokirjaston rajattoman käytön

Lue lisää

Pyydä tarjous tai varaa valmennus

Valitse valmennuksen aloituspäivä

Ajankohta Sijainti Valmentaja Hinta Määrä
Ajankohta Alkaa:
Päättyy:
Sijainti Valmentaja Hinta (+ ALV) Määrä
Räätälöidyt ratkaisut

Etkö löytänyt etsimääsi? Ota yhteyttä, niin tehdään sinulle räätälöity ratkaisu!

Lue lisää

Rekisteröidy

€1,990.00

Voit maksaa vain laskulla. Lasku ja varausvahvistus lähetetään sähköpostiisi varauksen vahvistuttua.

Pyydä tarjous