Avainasemassa myynnin johtaminen

Avainasemassa myynnin johtaminen

Myyntiorganisaation menestyksen takana on hyvä johtaminen! Tehdään yhdessä kestävä, kasvuun johtava muutos myyntiorganisaatiosi toiminnassa ja suorituskyvyssä.
Monimuoto-oppiminen

Monimuoto-oppiminen

Sekä avoimet että räätälöidyt valmennuksemme ovat tehokas ja toimiva yhdistelmä luokkahuonekohtaamista, verkkopohjaisia ohjelmia ja erilaisia tehtäviä. Ainutlaatuinen kehittämiskokonaisuus Suomen markkinoilla!
Kaikki räätälöitävissä!

Kaikki räätälöitävissä!

Myynti, johtaminen, vuorovaikutustaidot, toiminnan kehittäminen... Suunnittelemme ja toteutamme juuri sinun organisaatiollesi sopivan ratkaisun - sekä Suomessa että kansainvälisesti.
Internationally - totta kai!

Internationally - totta kai!

Kansainvälinen kasvu, yhtenäinen myyntikulttuuri ja toimintatapa, kv-projektien pyörittäminen - you name it. Omat asiantuntijamme ja valmentajamme ympäri maailmaa ratkovat näitä päivittäin asiakkaidemme kanssa.
Kun kyse on myyntitoiminnan tehokkuudesta

Kun kyse on myyntitoiminnan tehokkuudesta

Myynnin kasvattaminen edellyttää inspiroivaa ihmisten johtamista, organisaation toiminnan tehostamista ja kaikkien asiakastyössä mukana olevien avainhenkilöiden tahdon ja taidon maksimoimista. Meillä on kyky laittaa jokainen myymään.
Yli miljoona kehitystarinaa!

Yli miljoona kehitystarinaa!

Kokemuksemme ja tuloksemme myynnin kasvun aikaansaajana 50 vuoden ajalta hakevat vertaistaan. Millaisen tarinan teemme sinun kanssasi?
Ostamisen muutos muutti myös B2B-myynnin

Ostamisen muutos muutti myös B2B-myynnin

Digitalisaatio, kanavat, keinovalikot, liidit kaupoiksi, asiakkuuksien hoito, uudistuminen… Myynnin maailma on muuttunut. Autamme sinua yhdistämään markkinointisi myynnin prosessiin - #kaikkimyy.

Taking Sales to a Higher Level

Takaisin

Tulevaisuuden myynnin tekijöitä tapaamassa

Mitä on tämän päivän B2B-myynti ja mitä kaikkea on hyvä tietää ostamisen ja myynnin muutoksesta? Vierailimme Metropolia ammattikorkeakoulun markkinoinnin opiskelijoiden tapahtumassa keskiviikkona 18.11.2015 tapaamassa tulevaisuuden myynnin tekijöitä.

”Kaikkihan on joskus tehnyt myyntityötä! Jos et ihan työksesi, niin olet varmasti joskus yrittänyt saada ystäväsi, puolisosi tai vanhempasi vakuuttumaan jostain tietystä sinulle tärkeästä asiasta – eli olet myynyt! Mutta tänään puhumme yleisemmin myynnin tulevaisuudesta ja B2B-myyntityöstä.” Näin asiantuntijamme Saku Koskinen haastoi Metropolian nuoret opiskelijat miettimään tämän päivän myynnin dilemmaa. Niinpä niin. Myynti on ostamisen helpottamista. Ja myyminen on ennen kaikkea vaikuttamista. Vaikuttamista toiseen osapuoleen siten, että hän tekee meille myönteisiä päätöksiä.

B2B on H2H

Ostamisen muutosta on havainnoitu ja tutkittu paljon meillä ja maailmalla. Taustalla ajureina ovat globalisaatio ja digitalisaatio; tiedon tarjonta ja saatavuus on muuttunut viimeisten vuosien aikana huimasti. Yrityksissä on mietittävä, mitä, missä ja miten toimitaan, jotta voi edes olla teoreettiset mahdollisuudet pärjätä kilpailussa, ylipäätään olla olemassa. Yritysten välisessä kaupankäynnissä voidaan puhua jopa ns. kuluttajistumisesta. Lyhyesti kyse on siitä, miten yritys sopeuttaa oman myyntitoimintansa muuttuneeseen ostamisen maailmaan. ”Muuten voi kyllä kitua, mutta ei pärjätä markkinassa”, kuten Saku Koskinen sen sanoo.

Jokaisella yrityksellä on strategia. Myynnin strategia, suunnitelma, johdetaan toki liiketoimintastrategian tavoitteista. Jotta yrityksissä pystytään vastaamaan ostamisen muutokseen, on tapaa toimia, eli myyntiprosesseja tarkasteltava ja muutettava, sopeutettava, laajennettava jne. Enää ei pidä olla osastoja tai myynnin ja markkinoinnin siiloja, vaan koko myynti, markkinointi, viestintä ja asiakaspalvelu on nähtävä ja ajateltava yhtenä ja samana kaupallisena toimintona, jolla on yhteinen toimintamalli ja tapa tehdä asioita.

Tiivistelmä Saku Koskisen presentaatiosta Metropolian opiskelijoille 18.11.2015

Entä mitä tämä muutos tarkoittaa myyjän työn kannalta? Ja mitä ostamisen ja myynnin muutos merkitsee nykynuoren näkökulmasta? Kysyimme opiskelijoilta, miten he kokevat ja näkevät omasta näkökulmastaan tämän päivän ja tulevaisuuden myyntityössä menestymisen, ja näin he vastasivat:

  • On huolehdittava omasta osaamisesta ja jatkuvasta uuden oppimisesta
  • On oltava valmis muutokseen, ja pitää osata reagoida muutoksiin
  • Pitää olla valmis ja rohkea kokeilemaan uusia asioita: epäonnistumisten kautta voittoon, innovatiivisuus, kilpailussa pärjää vain menemällä omalle epämukavuusalueelle
  • Työkalut pitää tuntea ja oppia
  • Asiakasdatan hyödyntäminen
  • Usko ja intohimo omaan tekemiseen pitää näkyä, asenne kunnossa
  • Tarvitaan inhimillistä taitoa, herkkyyttä asiakaskohtaamisissa

”Aivan loistavaa keskustelua ja ajatuksia nuorilta – Hienoa nähdä, miten ennakkoluulottomasti he suhtautuvat siihen, että muutos on pysyvää ja että henkilökohtainen rohkeus ja kyky kehittyä ovat niitä valtteja, joilla tulevaisuudessa pärjää. Samaa asennetta toivoisi näkevän myös suomalaisissa yrityksissä tänään. Meillä ei tosiaan ole huolen häivää, kun nämä nuoret tulevat mukaan työelämään”, kommentoi Saku Koskinen keskusteluaan opiskelijoiden kanssa.

”Mä aloin miettiä tätä juttua nyt ihan oman ostamisen kautta. Ja miten sitä voi soveltaa myyntityössä, kuinka tunnistaa asiakkaan tarve jne. Niin, ja tietenkin kuinka tätä kaikkea voi hyödyntää esim. myydessä itseään työnantajille…” Näillä tulevaisuuden myynnin tekijöillä on homma hallussa!

Tulevaisuuden myynnin tekijöitä tapaamassa