Avainasemassa myynnin johtaminen

Avainasemassa myynnin johtaminen

Myyntiorganisaation menestyksen takana on hyvä johtaminen! Tehdään yhdessä kestävä, kasvuun johtava muutos myyntiorganisaatiosi toiminnassa ja suorituskyvyssä.
Monimuoto-oppiminen

Monimuoto-oppiminen

Sekä avoimet että räätälöidyt valmennuksemme ovat tehokas ja toimiva yhdistelmä luokkahuonekohtaamista, verkkopohjaisia ohjelmia ja erilaisia tehtäviä. Ainutlaatuinen kehittämiskokonaisuus Suomen markkinoilla!
Kaikki räätälöitävissä!

Kaikki räätälöitävissä!

Myynti, johtaminen, vuorovaikutustaidot, toiminnan kehittäminen... Suunnittelemme ja toteutamme juuri sinun organisaatiollesi sopivan ratkaisun - sekä Suomessa että kansainvälisesti.
Internationally - totta kai!

Internationally - totta kai!

Kansainvälinen kasvu, yhtenäinen myyntikulttuuri ja toimintatapa, kv-projektien pyörittäminen - you name it. Omat asiantuntijamme ja valmentajamme ympäri maailmaa ratkovat näitä päivittäin asiakkaidemme kanssa.
Kun kyse on myyntitoiminnan tehokkuudesta

Kun kyse on myyntitoiminnan tehokkuudesta

Myynnin kasvattaminen edellyttää inspiroivaa ihmisten johtamista, organisaation toiminnan tehostamista ja kaikkien asiakastyössä mukana olevien avainhenkilöiden tahdon ja taidon maksimoimista. Meillä on kyky laittaa jokainen myymään.
Yli miljoona kehitystarinaa!

Yli miljoona kehitystarinaa!

Kokemuksemme ja tuloksemme myynnin kasvun aikaansaajana 50 vuoden ajalta hakevat vertaistaan. Millaisen tarinan teemme sinun kanssasi?
Ostamisen muutos muutti myös B2B-myynnin

Ostamisen muutos muutti myös B2B-myynnin

Digitalisaatio, kanavat, keinovalikot, liidit kaupoiksi, asiakkuuksien hoito, uudistuminen… Myynnin maailma on muuttunut. Autamme sinua yhdistämään markkinointisi myynnin prosessiin - #kaikkimyy.

Taking Sales to a Higher Level

Takaisin

Mitä B2B-myynti on tänään?

Myynnin tulevaisuus - Miten toimit ja mukaudut, pääset mukaan asiakkaasi ostamisen matkalle

Vielä 1980-luvulla vain noin 10 %  asiakkaan ostopolusta oli tehty ennen myyjän osallistumista keskusteluun. Vuonna 2014 luku oli 57 %, ja nyt, vuonna 2017 se on jo yli 80 %. Kiitos mm. jatkuvasti kehittyvän IT- ja mobiiliteknologian ja erilaisten vuovaikutteisten kanavien, ostaminen ja ostokäyttäytyminen todellakin ovat muuttuneet. Mutta nyt ei puhuta ostamisesta vaan myynnistä. Siitä, mitä B2B-myynti on tänään, mitä se vaatii - ja erityisesti, kuinka ammattimainen myyjä toimii silloin kun halutaan menestyä.

Markkinan läpinäkyvyys, asiakkaiden tietoisuus tarpeistaan ja vaihtoehdoistaan, globaali reaaliaikainen kilpailu ym. ovat muuttaneet myynnin maailman totaalisesti. Paitsi että digitalisaatio on muuttanut ostamisen, tuo se myös isoja mahdollisuuksia perinteisten myynnin toimintamallien rinnalle. Silti vain harvat myyntiorganisaatiot ovat onnistuneet mukauttamaan toimintojaan ja säätämään myyntistrategiaansa - ja tapaansa toimia - tämän päivän ja tulevaisuuden vaatimuksiin.

Muutama fakta, miksi myynnin on viimeistään nyt muututtava. Eri tutkimusten mukaan:

  • 90 % päättäjistä ei vastaa kylmäsoittoihin
  • 76 % asiakkaista suosii oman verkostonsa suosittelemaa toimittajaa
  • 75 % B2B-asiakkaista haluaisi ostaa verkosta mieluummin kuin myyjältä

Perinteinen myyntiprosessi (buukkauksesta kauppaan) ei kata koko ostamisen matkaa, asiakkaan ostopolkua. Ennen kuin asiakas on yhteydessä myyjän kanssa, on keskimäärin n. 60 % ostopolusta jo takana. Miten myyjänä reagoit tähän? Mitä myynnin maailman muutoksesta pitää ymmärtää? Mietitkö, miten B2B myyntityötä voi tehdä tänään entistä fiksummin, tehokkaammin?

Miten vastaat myynnin muutoksen haasteisiin?

Olemme Mercurissa tunnistaneet ainakin 32 perinteisen myyntiprosessiin kuuluvaa B2B-myynnin osa-aluetta ja taitoa. Ja nämä ovat tänäänkin edelleen täysin valideja - ne on jopa hallittava paremmin kuin aiemmin! Menestyäksesi tämän päivän B2B-myynnissä on näiden ”perinteisten” myyntitaitojen lisäksi hallittava 20 modernin myynnin vaatimaa kriittistä asiaa.

20 taitoa mitä B2B-myyjän on hallittava tänään

Me kutsumme Mercurissa tämän päivän menestyksellistä B2B myyntiä ”3rd Millennium Salesiksi”. “3rd Millennium Sales” konseptimme auttaa hahmottamaan ja kehittämään niitä taitoja, mitä tämän päivän menestykselliseltä ja ammattimaiselta B2B myyjältä vaaditaan. Se on myös hyvä pohja myyntiorganisaatioille ja myynnin tekijöille tarttua kiinni ostamisen erilaisiin vaiheisiin, ostajiin ja tilanteisiin.

Onko myyntisi valmis kohtaamaan tämän vuosituhannen asiakkaan?

Haluamme keskustella kanssasi lisää! Ota yhteyttä ja varaa maksuton sparrauskeskustelu.

Mitä B2B-myynti on tänään?