Avainasemassa myynnin johtaminen

Avainasemassa myynnin johtaminen

Myyntiorganisaation menestyksen takana on hyvä johtaminen! Tehdään yhdessä kestävä, kasvuun johtava muutos myyntiorganisaatiosi toiminnassa ja suorituskyvyssä.
Monimuoto-oppiminen

Monimuoto-oppiminen

Sekä avoimet että räätälöidyt valmennuksemme ovat tehokas ja toimiva yhdistelmä luokkahuonekohtaamista, verkkopohjaisia ohjelmia ja erilaisia tehtäviä. Ainutlaatuinen kehittämiskokonaisuus Suomen markkinoilla!
Kaikki räätälöitävissä!

Kaikki räätälöitävissä!

Myynti, johtaminen, vuorovaikutustaidot, toiminnan kehittäminen... Suunnittelemme ja toteutamme juuri sinun organisaatiollesi sopivan ratkaisun - sekä Suomessa että kansainvälisesti.
Internationally - totta kai!

Internationally - totta kai!

Kansainvälinen kasvu, yhtenäinen myyntikulttuuri ja toimintatapa, kv-projektien pyörittäminen - you name it. Omat asiantuntijamme ja valmentajamme ympäri maailmaa ratkovat näitä päivittäin asiakkaidemme kanssa.
Kun kyse on myyntitoiminnan tehokkuudesta

Kun kyse on myyntitoiminnan tehokkuudesta

Myynnin kasvattaminen edellyttää inspiroivaa ihmisten johtamista, organisaation toiminnan tehostamista ja kaikkien asiakastyössä mukana olevien avainhenkilöiden tahdon ja taidon maksimoimista. Meillä on kyky laittaa jokainen myymään.
Yli miljoona kehitystarinaa!

Yli miljoona kehitystarinaa!

Kokemuksemme ja tuloksemme myynnin kasvun aikaansaajana 50 vuoden ajalta hakevat vertaistaan. Millaisen tarinan teemme sinun kanssasi?
Ostamisen muutos muutti myös B2B-myynnin

Ostamisen muutos muutti myös B2B-myynnin

Digitalisaatio, kanavat, keinovalikot, liidit kaupoiksi, asiakkuuksien hoito, uudistuminen… Myynnin maailma on muuttunut. Autamme sinua yhdistämään markkinointisi myynnin prosessiin - #kaikkimyy.

Taking Sales to a Higher Level

Takaisin

Miksi asioista ei puhuta niiden oikeilla nimillä?

Näin lauloi Lapinlahden Linnut jo 25 vuotta sitten. Ja nyt pitää laulaa taas. Meyer Werft / Turun telakka on myynyt mahtavia töitä, useita laivoja, joilla työllistetään iso määrä suomalaisia moneksi vuodeksi eteenpäin. Onnittelun paikka, eikö vain?

Mutta mitä meillä kertoo media, asiantuntijat ja jopa hallituksen ministerit? ”Turun telakka sai tilauksia”, ”Suomalainen laivantekotaito houkuttaa asiakkaita”, ”Asiakkaat haluavat ostaa Suomesta” jne. Ei sanaakaan siitä, että tässä on tehty mahtava myyntipanos, eräs lähivuosien hienoimpia, kotimaisin silmin katsottuna.

Käsittääkseni sinä lyhyenä aikana, jonka Meyer on omistanut Turun telakan, suomalainen laivantekotaito ei ole voinut pompata aivan uudelle tasolle. Muuten olisi aiempina kuravuosinakin tullut läjäpäin tilauksia, vaan ei tullut. Eikä asiakkaiden oma-aloitteinen kiinnostus ostaa laivoja juuri Suomesta myöskään ole voinut rajusti muuttua.

Nyt vain joku osaa MYYDÄ tätä osaamista maailmalle! Tämä on muuttunut Meyerin mukana. On tullut osaavaa markkinointi- ja myyntiporukkaa, joka osaa kertoa maailmalle mitä Meyer ja Turun telakka osaavat. Toimintamallit ja tekeminen on tasolla, jolla osataan reagoida paremmin kuin muut asiakkaiden tarpeisiin ja tarjouspyyntöihin ja rakentaa ylivertainen tarjous – ja ennen kaikkea osataan osaa vakuuttaa asiakas, että tarjottu ratkaisu on heille paras. Tämä on muuttunut. Tätä sanotaan MYYNNIKSI, paitsi Suomen lehdistössä ja ns. asiantuntijoiden piirissä. Ehkä tämä johtuu siitä, että tässä myyntitiimissä varmasti on paljon muunmaalaisia kuin suomalaisia…

Tilauksia ei saada, ne myydään. Ja juuri tätä osaamista Suomi tarvitsee kaikista eniten. Muuten osaavat telakkaihmiset ovat työttömiä. Myynti on ammatti, joka vaatii taitoa, ihan niin kuin muutkin telakkatyöt.

Ei jääkiekossakaan maaleja saada, ne tehdään. Paitsi tietenkin viime Kanada-matsissa, jossa Kanada sai neljä ja Suomi ei yhtään. Joku jakoi ne epäreilusti.

Toivon aidosti, että meillä herätään tajuamaan, että menestyvät yritykset myyvät ja, että heitä pitää kiittää siitä. Kiitos Meyer Werft, teitte Suomelle hienon myyntiteon!

Uffe Tollet

Tämä blogikirjoitus on alun perin julkaistu Uffe Tolletin LinkedIn-postauksena 13.10.2016.

Tilausten odottelua vai sittenkin aktiivista myyntiä... Ota yhteyttä!

Uffe Tollet

Miksi asioista ei puhuta niiden oikeilla nimillä?