Avainasemassa myynnin johtaminen

Avainasemassa myynnin johtaminen

Myyntiorganisaation menestyksen takana on hyvä johtaminen! Tehdään yhdessä kestävä, kasvuun johtava muutos myyntiorganisaatiosi toiminnassa ja suorituskyvyssä.
Monimuoto-oppiminen

Monimuoto-oppiminen

Sekä avoimet että räätälöidyt valmennuksemme ovat tehokas ja toimiva yhdistelmä luokkahuonekohtaamista, verkkopohjaisia ohjelmia ja erilaisia tehtäviä. Ainutlaatuinen kehittämiskokonaisuus Suomen markkinoilla!
Kaikki räätälöitävissä!

Kaikki räätälöitävissä!

Myynti, johtaminen, vuorovaikutustaidot, toiminnan kehittäminen... Suunnittelemme ja toteutamme juuri sinun organisaatiollesi sopivan ratkaisun - sekä Suomessa että kansainvälisesti.
Internationally - totta kai!

Internationally - totta kai!

Kansainvälinen kasvu, yhtenäinen myyntikulttuuri ja toimintatapa, kv-projektien pyörittäminen - you name it. Omat asiantuntijamme ja valmentajamme ympäri maailmaa ratkovat näitä päivittäin asiakkaidemme kanssa.
Kun kyse on myyntitoiminnan tehokkuudesta

Kun kyse on myyntitoiminnan tehokkuudesta

Myynnin kasvattaminen edellyttää inspiroivaa ihmisten johtamista, organisaation toiminnan tehostamista ja kaikkien asiakastyössä mukana olevien avainhenkilöiden tahdon ja taidon maksimoimista. Meillä on kyky laittaa jokainen myymään.
Yli miljoona kehitystarinaa!

Yli miljoona kehitystarinaa!

Kokemuksemme ja tuloksemme myynnin kasvun aikaansaajana 50 vuoden ajalta hakevat vertaistaan. Millaisen tarinan teemme sinun kanssasi?
Ostamisen muutos muutti myös B2B-myynnin

Ostamisen muutos muutti myös B2B-myynnin

Digitalisaatio, kanavat, keinovalikot, liidit kaupoiksi, asiakkuuksien hoito, uudistuminen… Myynnin maailma on muuttunut. Autamme sinua yhdistämään markkinointisi myynnin prosessiin - #kaikkimyy.

Taking Sales to a Higher Level

Mikä mieltä liikuttaa - Ajatuksia kohtaamisista
Takaisin

Mikä mieltä liikuttaa - Ajatuksia kohtaamisista

1. Tutki Mielen liikkeitä

Mielen maailmassa järki yhdistyy aivoihin. Mieltä on selitetty anatomisin, fysiologisin ja psykologisin perustein. Aivotutkimusta voi verrata maailmankaikkeuden salojen selvittämiseen. Olemme vasta hyvässä alussa! Oma koulutukseni on poikkitieteellinen. Olen toiminut terveydenhuollon ja kaupan ammattilaisena yli 40 vuotta. Kokemukseni perustuu satojen yritysten ja tuhansien ihmisten valmentamiseen. Matkallani on ollut kymmeniätuhansia kohtaamisia, joista on syntynyt pitkäaikaisia ja syviä asiakassuhteita.

2. Tee Mielen taidetta

Asiakkuus on moniulotteista ja monimielistä. Jos kerran potilas on lääkärin asiakas, syntyykö asiakassuhde myös poliisin ja pidätetyn välille? Entä miten on laita papin ja pakanan? Asiakkuudet ovat joko suoria tai välillisiä, ja ne ovat aina ihmisten välisiä suhteita. Yritykset eivät osta yritykseltä, vaan ihmiset ihmisiltä. Päätökset syntyvät aivoissa - in Mind.

3. Kaada raja-aitoja

Myyjä-ostaja–asetelma on hämärtynyt ja vastakkainasettelun aika on ohi. Perinteiset myyjät ja ostajat ovat historiaa. Pyöreän neuvottelupöydän ääreltä on aika siirtyä samalle puolelle pöytää. Uusi asetelma edellyttää molemmilta osapuolilta sosiaalista lahjakkuutta. Toisen osapuolen arvostaminen, tunteminen ja kunnioittaminen ovat luottamuksen syntymisen edellytyksiä. Tarjousten tekijöistä kehittyy yhteisen hyvän rakentajia ja tilausten metsästäjistä kasvaa asiakkaiden auttajia. Kaikki eivät tätä hyväksy tai ymmärrä, he eivät kasva vaan kuihtuvat pois. Kasvu on luonnollista ja tervettä niin orgaanisesti, henkisesti kuin taloudellisestikin.

4. Skannaa viidesti

Ensivaikutelma syntyy hetkessä ja mieli skannaa viidesti sekunnissa. Mieltymykset ovat yksilöllisiä, mutta niihinkin voi vaikuttaa – jokainen omalla toiminnallaan. Asiat eivät useinkaan ole joko tai, ja monesti ymmärrystä helpottaa, kun hiukan yksinkertaistaa. On asioita ja ilmaisuja, jotka vaikuttavat myönteisesti ja tuovat keskustelukumppanit lähemmäksi toisiaan.

Luottamus syntyy teoista mutta myös särkyy helposti. Väärin valitut sanat ja huonosti ilmaistut argumentit muuttuvat hidasteiksi ja esteiksi. On helppoa todeta: ”Meidät on ymmärretty väärin”. Harkitut päästöt ovat puhujan ekologiaa ja seuraukset esittäjän vastuulla. Viestin lähettäjät luovat mielikuvaa ja imagoa. Imago ja brändi syntyvät ainutlaatuisista ajatuksista, selvistä sanoista ja todellisista teoista.

5. Lähenny – älä uhkaa

On tilanteita, jolloin emme näe metsää koska sen edessä on liikaa puita. Harvennushakkuut ovat metsätaloudessa kasvun edellytys. Herätyksiä on syytä viljellä, koska ne synnyttävät ajattelua. Sanat ja kuvat ratkaisevat, lähennymmekö vai etäännymmekö toisistamme. Myynnin ammattilaisilla on vahvoja mielipiteitä ja varmoja totuuksia, sanoja ja tapoja, joiden vaikutusta ei ole tutkittu. Harmiton herätys voi vaikuttaa uhkaukselta. Kaupallista viestintää ja myyntisanoman vaikutuksia kannattaa tutkia. Investointi tutkimukseen säästää varmasti.

Antti Niemi

Mikä mieltä liikuttaa - Ajatuksia kohtaamisista