Avainasemassa myynnin johtaminen

Avainasemassa myynnin johtaminen

Myyntiorganisaation menestyksen takana on hyvä johtaminen! Tehdään yhdessä kestävä, kasvuun johtava muutos myyntiorganisaatiosi toiminnassa ja suorituskyvyssä.
Monimuoto-oppiminen

Monimuoto-oppiminen

Sekä avoimet että räätälöidyt valmennuksemme ovat tehokas ja toimiva yhdistelmä luokkahuonekohtaamista, verkkopohjaisia ohjelmia ja erilaisia tehtäviä. Ainutlaatuinen kehittämiskokonaisuus Suomen markkinoilla!
Kaikki räätälöitävissä!

Kaikki räätälöitävissä!

Myynti, johtaminen, vuorovaikutustaidot, toiminnan kehittäminen... Suunnittelemme ja toteutamme juuri sinun organisaatiollesi sopivan ratkaisun - sekä Suomessa että kansainvälisesti.
Internationally - totta kai!

Internationally - totta kai!

Kansainvälinen kasvu, yhtenäinen myyntikulttuuri ja toimintatapa, kv-projektien pyörittäminen - you name it. Omat asiantuntijamme ja valmentajamme ympäri maailmaa ratkovat näitä päivittäin asiakkaidemme kanssa.
Kun kyse on myyntitoiminnan tehokkuudesta

Kun kyse on myyntitoiminnan tehokkuudesta

Myynnin kasvattaminen edellyttää inspiroivaa ihmisten johtamista, organisaation toiminnan tehostamista ja kaikkien asiakastyössä mukana olevien avainhenkilöiden tahdon ja taidon maksimoimista. Meillä on kyky laittaa jokainen myymään.
Yli miljoona kehitystarinaa!

Yli miljoona kehitystarinaa!

Kokemuksemme ja tuloksemme myynnin kasvun aikaansaajana 50 vuoden ajalta hakevat vertaistaan. Millaisen tarinan teemme sinun kanssasi?
Ostamisen muutos muutti myös B2B-myynnin

Ostamisen muutos muutti myös B2B-myynnin

Digitalisaatio, kanavat, keinovalikot, liidit kaupoiksi, asiakkuuksien hoito, uudistuminen… Myynnin maailma on muuttunut. Autamme sinua yhdistämään markkinointisi myynnin prosessiin - #kaikkimyy.

Taking Sales to a Higher Level

White Paperit

8 keinoa kuinka myyntitoiminto voi kasvattaa liiketoiminnan arvoa

8 keinoa kuinka myyntitoiminto voi kasvattaa liiketoiminnan arvoa

Olemme koostaneet tähän White Paperiin ”Sales Audit – Myynnin auditointi on keino varmistaa, että myyntitoimintosi kasvattaa liiketoimintasi arvoa” ajatuksiamme siitä, miten myyntiorganisaatio voi tuottaa parempaa arvoa liiketoiminnalle. 

Lue lisää
Sales Excellence 2016 yhteenveto

Sales Excellence 2016 yhteenveto

Mitkä tekijät ratkaisevat myynnissä menestymisen? Miten yritysjohto ja myynnin vetäjät ympäri maailmaa arvioivat myynnin nykytilanteen ja tulevaisuuden näkymät? Mitä parhaat tekevät toisin… Selvitimme laajassa kansainvälisessä Sales Excellence selvityksessämme myynnin piilot..

Lue lisää
Arvopohjainen segmentointi

Arvopohjainen segmentointi

Digitalisoituminen ja ostamisen muutos muutti myynnin. Asiakasodotusten ja ostokäyttäytymisen muutokset asettavat entistä kovempia vaatimuksia myös segmentoinnille.

Lue lisää
ICT-myynnin tulevaisuus

ICT-myynnin tulevaisuus

Myynnin tulevaisuus: Pysyykö ICT-myynti mukana kehityksessä?

2010-luvun yksi businesskriittisin asia yrityksille on ICT; se ei ole kustannus vaan investointi liiketoimintaan. Samalla ICT-palveluja ja ratkaisuja myyvät yritykset ovat oman myynnin muutoksen äärellä.

Lue lisää
Projektin johtaminen

Projektin johtaminen

Miksi systemaattinen projektin johtaminen on tärkeää? Entä miten voi välttää pahimmat projektien sudenkuopat, ennen kuin dominoefekti tekee pienistäkin projektin haasteita suuria...

Lue lisää
Kasvun johtajat Suomessa

Kasvun johtajat Suomessa

Osallistamalla johdat kannattavaan kasvuun! Uunituore tutkimuksemme analysoi johtamista kasvuhakuisissa suomalaisissa yrityksissä. Näyttää siltä, että kannattavasti kasvavien yritysten johdolla korostuu osallistava johtaminen.

Lue lisää
Myyntistrategiatyöskentelyn toimivuus suomalaisissa yrityksissä

Myyntistrategiatyöskentelyn toimivuus suomalaisissa yrityksissä

Yritysten menestys on pitkälti kiinni siitä, kuinka hyvin yritysjohto kykenee uudistamaan yrityksensä myyntitoimintoa. Myyntistrategiatyöskentely on yritysjohdon keskeinen työkalu myyntitoiminnon jatkuvaan kehittämiseen.

Lue lisää
Negotiations and Price Handling

Negotiations and Price Handling

Sales people negotiate price, internally, more than they do with the clients. Why, and how can we change that?

By Jamie Barrette

Lue lisää
Myynnin johtamisen tila 2014 - Miksi myynnin johtamista pitää muuttaa?

Myynnin johtamisen tila 2014 - Miksi myynnin johtamista pitää muuttaa?

Mercuri Internationalin kansainvälinen selvitys myynnin johtamisen nykytilasta (Global Sales Management study 2014) toteutettiin maalis-huhtikuussa 2014. Selvitykseen haastateltiin puhelimitse 1559 kaupallista johtajaa 16 maassa ja viideltä eri toimialalta.

Lue lisää
Myynnin transformaatio - Miksi myynnin toimintatavan on muututtava

Myynnin transformaatio - Miksi myynnin toimintatavan on muututtava

Myynnin transformaatio on Mercuri Internationalin 6-askelmainen ohjelma myyntiorganisaatioiden toiminnan tehokkuuden maksimoimiseksi. Myyntityö on totaalisen muutostarpeen edessä. Taustalla on ostokäyttäytymisen muutos, mikä on seuraus nykyisen markkintatilanteen haasteista ja uuden teknologian kehittymisestä.

Lue lisää
Myynnin transformaatio - mitä se on?

Myynnin transformaatio - mitä se on?

Myynnin transformaation tarve perustuu muuttuneeseen myynnin maailmaan. Myynti kohtaa tänä päivänä entistä valveutuneemman ja osaavamman ostajan. Mercuri Internationalin kuuden askeleen myynnin transformaatio-ohjelma auttaa myyntiorganisaatioita uudistamaan työskentelytapansa toiminnan tehokkuuden maksimoimisek..

Lue lisää
Sales Process Survey 2014

Sales Process Survey 2014

To grow a business and operate more efficiently than your competitors, you need a well-defined sales process. This survey shows the lack of structured sales processes in organizations and why this is a problem.

By Mogens Danielsen, MI Research Institute

Lue lisää
A clear picture is key for success

A clear picture is key for success

Working successfully with important accounts depends on good insight into these accounts. Read more about the core fundamentals of understanding your Key Accounts better.

By Michael Herrmann

Lue lisää
Only the Strong Survive

Only the Strong Survive

Become a global service provider

Top accounts have an increasingly international dimension. Governance and structures are changing. Just five years ago, if a supplier wanted to sell services to one of the world’s top five banks, they would either service the client via a series of local contacts or work centrally with the head offi..

Lue lisää
Successful companies believe in KAM

Successful companies believe in KAM

How healthy is the management of your Key Accounts? We conducted a global KAM Health Check and asked managers around the world how well they manage their Key Accounts. In this paper you will get insights to benchmark against your own situation. 

By Martin van Setten

Lue lisää
The changing environment of the Sales Manager

The changing environment of the Sales Manager

Today, sales processes have become more complex and sales representatives need to embrace out-of-the-box-thinking, creativity and curiosity.

By Jaap Tersteeg

Lue lisää
Global Procurement Study 2013

Global Procurement Study 2013

Mercuri International’s latest global research study zooms in on Procurement AND reveals why new customer acquisition is so difficult. Another key finding is that the focus of purchasing is shifting from a unilateral pressure on prices to a comprehensive added value function.

Read more in this white paper.

Lue lisää
The importance of Sales Steering

The importance of Sales Steering

In tough times Sales Steering is more important than ever. But what are the opportunities and challenges?

To learn more about opportunities and challenges within Sales Steering please read this white paper.

Lue lisää
Myynnin muutos - Kuinka kohtaat ostamisen muutoksen?

Myynnin muutos - Kuinka kohtaat ostamisen muutoksen?

Kyllä. Ostaminen on muuttunut. Markkinan läpinäkyvyys, asiakkaiden tietoisuus tarpeistaan ja vaihtoehdoistaan, globaali reaaliaikainen kilpailu ym. ovat muuttaneet myynnin maailman totaalisesti.

Lue lisää
No Need for Panic in the Sales Funnel

No Need for Panic in the Sales Funnel

A professional sales process requires a delicate approach to sales control. This makes it easier for companies to plan a secure future. The success of such sales controls mainly depends on the way they are introduced. The future success of a sales rep depends on the quality of the early sales funnel phases.

Lue lisää
From Opportunity To Order - Why Opportunity Management Is Important

From Opportunity To Order - Why Opportunity Management Is Important

Many organizations today want to improve the success rate in converting large opportunities into orders. Opportunities are where big volumes or margin are at stake, or when there is a strategic client or product involved. In the current market situation, key opportunities must be managed properly.

Lue lisää
Sales Excellence Survey 2012

Sales Excellence Survey 2012

Mercurin Sales Excellence 2012 -tutkimus indikoi kuinka menestyvien yritysten myyntiorganisaatiot työskentelevät muita organisaatioita tehokkaammin/paremmin. Maailmanlaajuinen tutkimus perustuu 1150 toimitusjohtajan ja/tai myyntijohtajan haastatteluihin 23 maassa, 15 eri toimialalta.

Lue lisää
Sales Steering - Opportunities and Challenges

Sales Steering - Opportunities and Challenges

Vallitseva markkinatilanne nostaa esiin haastavia kysymyksiä liiketoiminnan ja myynnin johtamiselle. Kuinka voimme menestyä ja kasvaa, jos markkinat eivät kasva?

Teksti: Juha Alanen, e-mail: juha.alanen@mercuri.fi
Lue lisää
Is there a Future for Medical Reps?

Is there a Future for Medical Reps?

What makes the sales rep efficient,effective and worthwhile?

CHANGING ENVIRONMENT

Like in sales, jobs and job descriptions are changing over time. With the changes in the economy, in the financial models and the customer‟s expectations, the sales techniques have evolved, and with that so have the skill set we link to the sales ..

Lue lisää
Increasing sales with the help of third parties

Increasing sales with the help of third parties

Many companies have made a decision to sell their products or services without their own selling team. They have instead decided to use other formats to reach out to the market. 

This Mercuri white paper explores the challenges and opportunities with selling through third parties.

By Ajda Cuderman

Lue lisää
Sales Leadership in practice: Making quantity, direction and quality work

Sales Leadership in practice: Making quantity, direction and quality work

Manage the activity that delivers the result

“Objectives are not fate; they are direction. They are not commands; they are commitments. They do not determine the future; they are means to mobilise the resources and energies of the business for the making of the future.

Lue lisää
Sales Managers' objectives 2013 and the challenges

Sales Managers' objectives 2013 and the challenges

CSO Insight’s Sales Performance Optimization Survey 2013 shows that the two main objectives or concerns for sales executives are to capture new accounts and to increase sales effectiveness.

This Mercuri white paper explores the challenges connected to these objectives and what you need to do to overcome them.

Lue lisää
Selling to the top of the organisation

Selling to the top of the organisation

This Mercuri white paper looks at the challenging subject of working with top managers.

There is no question that successful relationship leaders need to be able to develop relations with senior people in their customers. So what difference does it make if you have strong relationships with top management?

By Richard Higham

Lue lisää
Selling to the top of the organisation_Sales meetings with senior executives

Selling to the top of the organisation_Sales meetings with senior executives

How to do it

Much has been written about behaviour when selling to top managers. Some of it is useful. Here is my distillation of what works based on reading, observing others sell and personal experience. Most of these are not absolute rules but useful guidelines. There will always be exceptions.

By Richard Higham

Lue lisää
Capturing new accounts

Capturing new accounts

A report from CSO Insights 2013 shows that the two main objectives for Sales Executives are Capturing new accounts and Increasing sales effectiveness. This white paper shows the challenges related to these objectives and what Sales Exectives must do to reach them.

Lue lisää
Implementing Successful Methods

Implementing Successful Methods

Why stressed salespeople sell less and don’t even feel that they are stressed.

The pressure to sell is always high. Market share, earnings or even careers are at stake. This can often lead to negative stress. But, contrary to the myth that a good sales person is a good actor, the effects cannot be hidden.

Lue lisää
Key Account Management is (also) a Top Management issue

Key Account Management is (also) a Top Management issue

Companies often face internal conflicts when it comes to the expectations on Key Account Management and on Key Account Managers. One issue is how to balance long term investment in customer care with the need for meeting quarterly objectives? This paper explores this question further.

By Uffe Tollet

Lue lisää
Sales Efficiency

Sales Efficiency

Is it possible to achieve more with less? Successful teams are always expected to achieve ever-greater results. Perhaps the reason is that management itself is misguided, reaching out for the usual clichés of “work harder,” while the pressure falls on top performers to squeeze a little more from their clients.

Lue lisää
Is there a Future for Medical Reps?

Is there a Future for Medical Reps?

What makes the sales rep efficient,effective and worthwhile?

CHANGING ENVIRONMENT

Like in sales, jobs and job descriptions are changing over time. With the changes in the economy, in the financial models and the customer‟s expectations, the sales techniques have evolved, and with that so have the skill set we link to the sales ..

Lue lisää
Do you practice Platform Thinking?

Do you practice Platform Thinking?

PT is a powerful tool for planning sales activities, resources allocation and calculating stability factors.

By Alexej Nazarov

Lue lisää
Making the most of time in sales

Making the most of time in sales

Efficiency is the goal for working smarter and freeing up time. Below are some key rules that can help.

By Genevieve Lemarquis

Lue lisää
The Future of the Sales Rep

The Future of the Sales Rep

9 out of 10 sales managers find it increasingly important to differentiate sales approaches and processes to different customer segments.Mercuri International recently conducted a global study among sales managers and sales directors with regarding the situation of the sales reps.

Lue lisää
Sales in the Third Millenium

Sales in the Third Millenium

If there’s one area in which the impact of the technological revolution we’ve witnessed over the last ten years has been underestimated, it’s surely in sales. That has been recently discussed on an article from Harvard Business Review.

Lue lisää
Why KAM goes wrong

Why KAM goes wrong

Key account management is a complex task. Doing it right requires commitment and, above, all, preparation. In this Mercuri International white paper, we outline 20 ways to get the most out of relationships with your top customers.

Lue lisää