Avainasemassa myynnin johtaminen

Avainasemassa myynnin johtaminen

Myyntiorganisaation menestyksen takana on hyvä johtaminen! Tehdään yhdessä kestävä, kasvuun johtava muutos myyntiorganisaatiosi toiminnassa ja suorituskyvyssä.
Monimuoto-oppiminen

Monimuoto-oppiminen

Sekä avoimet että räätälöidyt valmennuksemme ovat tehokas ja toimiva yhdistelmä luokkahuonekohtaamista, verkkopohjaisia ohjelmia ja erilaisia tehtäviä. Ainutlaatuinen kehittämiskokonaisuus Suomen markkinoilla!
Kaikki räätälöitävissä!

Kaikki räätälöitävissä!

Myynti, johtaminen, vuorovaikutustaidot, toiminnan kehittäminen... Suunnittelemme ja toteutamme juuri sinun organisaatiollesi sopivan ratkaisun - sekä Suomessa että kansainvälisesti.
Internationally - totta kai!

Internationally - totta kai!

Kansainvälinen kasvu, yhtenäinen myyntikulttuuri ja toimintatapa, kv-projektien pyörittäminen - you name it. Omat asiantuntijamme ja valmentajamme ympäri maailmaa ratkovat näitä päivittäin asiakkaidemme kanssa.
Kun kyse on myyntitoiminnan tehokkuudesta

Kun kyse on myyntitoiminnan tehokkuudesta

Myynnin kasvattaminen edellyttää inspiroivaa ihmisten johtamista, organisaation toiminnan tehostamista ja kaikkien asiakastyössä mukana olevien avainhenkilöiden tahdon ja taidon maksimoimista. Meillä on kyky laittaa jokainen myymään.
Yli miljoona kehitystarinaa!

Yli miljoona kehitystarinaa!

Kokemuksemme ja tuloksemme myynnin kasvun aikaansaajana 50 vuoden ajalta hakevat vertaistaan. Millaisen tarinan teemme sinun kanssasi?
Ostamisen muutos muutti myös B2B-myynnin

Ostamisen muutos muutti myös B2B-myynnin

Digitalisaatio, kanavat, keinovalikot, liidit kaupoiksi, asiakkuuksien hoito, uudistuminen… Myynnin maailma on muuttunut. Autamme sinua yhdistämään markkinointisi myynnin prosessiin - #kaikkimyy.

Taking Sales to a Higher Level

Mercuri blogi

Myynnin muutosvoimat 2017: Organisaatio ja organisoituminen

Myynnin muutosvoimat 2017: Organisaatio ja organisoituminen

Tämä kirjoitus on kuudes osa blogisarjaamme, jossa käsittelemme Myynnin muutosvoimat -selvityksen tuloksia ja näkemyksiä myynnin tulevaisuudesta. Ensimmäinen osa teki yhteenvedon selvityksen havainnoista ja seuraavat osat käsittelevät yhteensä kuutta eri fokusaluetta (mm.

Lue lisää
Myynnin muutosvoimat 2017: Varmista paras asiakaskokemus

Myynnin muutosvoimat 2017: Varmista paras asiakaskokemus

Tämä kirjoitus on viides osa blogisarjaamme, jossa käsittelemme Myynnin muutosvoimat -selvityksen tuloksia ja näkemyksiä myynnin tulevaisuudesta. Ensimmäinen osa teki yhteenvedon selvityksen havainnoista ja seuraavat osat käsittelevät yhteensä kuutta eri fokusaluetta, (mm.

Lue lisää
Myynnin muutosvoimat 2017: Asiakaskannan hallinta ja kehittäminen

Myynnin muutosvoimat 2017: Asiakaskannan hallinta ja kehittäminen

Tämä kirjoitus on neljäs osa blogisarjaamme, jossa käsittelemme Myynnin muutosvoimat -selvityksen tuloksia ja näkemyksiä myynnin tulevaisuudesta. Ensimmäinen osa teki yhteenvedon selvityksen havainnoista ja seuraavat osat käsittelevät yhteensä kuutta eri fokusaluetta (mm.

Lue lisää
Myynnin muutosvoimat 2017: Johtaminen on muutosvoimien avain

Myynnin muutosvoimat 2017: Johtaminen on muutosvoimien avain

Tämä kirjoitus on kolmas osa blogisarjaamme, jossa käsittelemme Myynnin muutosvoimat -selvityksen tuloksia ja näkemyksiä myynnin tulevaisuudesta. Ensimmäinen osa teki yhteenvedon selvityksen havainnoista, ja seuraavat osat käsittelevät yhteensä kuutta eri fokusaluetta, jotka auttavat ottamaan muutosvo..

Lue lisää
Myynnin muutosvoimat 2017: Digitalisaation haltuunotto

Myynnin muutosvoimat 2017: Digitalisaation haltuunotto

Eräs johtaja sanoi kerran, ettei menestyvää yritystä pelasta mikään.Tiukka lausunto ja sillä ylitti varmaan uutiskynnyksen. Tuossa lauseessa on kuitenkin iso viisaus takana; jos tottuu ja tuudittautuu menestykseen tai kasvuun tai markkinan hyvään imuun, eikä kehitä jatkuvasti itse&a..

Lue lisää
Myynnin muutosvoimat 2017: Paluu myynnin tulevaisuuteen

Myynnin muutosvoimat 2017: Paluu myynnin tulevaisuuteen

Juuri tällä hetkellä on harvinaisen mielenkiintoista tehdä töitä myynnin ja myynnin johtamisen parissa! Uusia tapoja myydä ja tehdä businestä syntyy ja asiakkaiden odotukset pakottavat kehittämään toimintatapoja, joten nyt ei todellakaan pääse kalkkiutumaan.

Lue lisää
Innovaatio ei ole samaa kuin silloin ennen

Innovaatio ei ole samaa kuin silloin ennen

Muistatko ajan, kun keksijät olivat kingejä ja Suomessa kehuttiin, että ollaan kovia innovoimaan? Silloin innovoitiin omissa suljetuissa pajoissa ja laboratorioissa. Suomessa on opittu ihannoimaan innovaattoreita.

Innovaatiota ja innovaattoreita tarvitaan edelleenkin, mutta yhdellä pienellä erolla.

Lue lisää
Miksi asioista ei puhuta niiden oikeilla nimillä?

Miksi asioista ei puhuta niiden oikeilla nimillä?

Näin lauloi Lapinlahden Linnut jo 25 vuotta sitten. Ja nyt pitää laulaa taas. Meyer Werft / Turun telakka on myynyt mahtavia töitä, useita laivoja, joilla työllistetään iso määrä suomalaisia moneksi vuodeksi eteenpäin.

Lue lisää
Sales Excellence 2016: Myynti on aivan liian arvokasta ulkoistettavaksi vain myyjille

Sales Excellence 2016: Myynti on aivan liian arvokasta ulkoistettavaksi vain myyjille

Tämä kirjoitus on viides ja viimeinen osa blogisarjasta, jossa avaamme kansainvälisen Sales Excellence 2016 -selvityksen Suomen tulosten havaintoja, yhdistettynä meille kertyneisiin näkemyksiin parhaista myyntiorganisaatioista. Kansainvälisen selvityksen tuloksia odotellessa pureudumme Suomen havaintoihin.

Lue lisää
Sales Excellence 2016: Myynnin kasvua uusilla ratkaisuilla

Sales Excellence 2016: Myynnin kasvua uusilla ratkaisuilla

Tämä kirjoitus on neljäs osa blogisarjasta, jossa avaamme kansainvälisen Sales Excellence -selvityksen Suomen tulosten havaintoja, yhdistettynä meille kertyneisiin näkemyksiin parhaista myyntiorganisaatioista.

Lue lisää
Sales Excellence 2016: Ammattimainen myynnin johtaminen mahdollistaa kasvun

Sales Excellence 2016: Ammattimainen myynnin johtaminen mahdollistaa kasvun

Tämä kirjoitus on kolmas osa blogisarjasta, jossa avaamme Mercuri Internationalin kansainvälisen Sales Excellence -selvityksen Suomen tulosten havaintoja, yhdistettynä meille kertyneisiin näkemyksiin parhaista myyntiorganisaatioista.

Lue lisää
Teknologia myyntityössä

Teknologia myyntityössä

Teknologia ja myyntityö, miten myyjä voi hyötyä teknologiasta? Ville Lintulan haastattelu Zef-blogissa: Mitä teknologiaa myyjä oikeasti tarvitsee? 

Lue lisää
Kadonneen asiakkaan metsästys

Kadonneen asiakkaan metsästys

Miten ihmeessä myyjä voi tänä päivänä myydä mitään, kun tuntuu että asiakkaat ovat kadonneet? Yhä harvempi vastaa tuntemattomasta numerosta tulevaan puheluun.

Lue lisää
Sales Excellence 2016: Myyntiprosessilla tehot irti koneesta

Sales Excellence 2016: Myyntiprosessilla tehot irti koneesta

Tämä kirjoitus on toinen osa blogisarjasta, jossa avaamme kansainvälisen Sales Excellence 2016 -selvityksen Suomen tulosten havaintoja, yhdistettynä meille kertyneisiin näkemyksiin parhaista myyntiorganisaatioista.

Lue lisää
Sales Excellence 2016: Jalkautunut myyntistrategia on elinehto

Sales Excellence 2016: Jalkautunut myyntistrategia on elinehto

Me Mercurissa toteutimme kesällä 2016 kansainvälisen Sales Excellence -selvityksen, minkä tavoitteena on selvittää jälleen, mikä erottaa parhaat myyntiorganisaatiot muista.

Lue lisää
Kasvu Open kasvattaa konsulttia

Kasvu Open kasvattaa konsulttia

Kasvu Open on aivan upea veto suomalaisen busineksen uudistamiseksi ja sytykkeeksi. Se laittaa todella merkittävän määrän yrittäjiä miettimään liiketoimintansa kasvun kohdat ja rakennuspalikat kohdalleen.

Lue lisää
ICT-myyjä, oletko kuski vai matkustaja?

ICT-myyjä, oletko kuski vai matkustaja?

ICT on johtoryhmän agendalla, mutta sillä pöydällä peli kovenee

Olemme tornadon silmässä. Digitalisaatio eli tietoteollistuminen on isompi murros kuin teollistuminen oli ihmiskunnalle aikoinaan.

Lue lisää
Miten ihmeessä saada paras irti segmentoinnista?

Miten ihmeessä saada paras irti segmentoinnista?

Tehokkaan segmentoinnin merkitys korostuu entisestään B2B-myynnissä. Syynä on (ainakin) kolme merkittävää ohjuria. Yksi: asiakkaiden ostokäyttäytyminen on muuttunut merkittävästi mm. digitalisaation myötä.

Lue lisää
Sales work is changing, are your keeping up with the change?

Sales work is changing, are your keeping up with the change?

I recently read a US based business publication where they predicted, that by 2020 85% of business interactions between businesses will be executed without human intervention. Article also stated that it is very likely that of the total estimated 18 million salespeople in the United States, there will be only about 4 million left by the end of 2..

Lue lisää
Paras myyjäsi on timantti jota vielä voi hioa!

Paras myyjäsi on timantti jota vielä voi hioa!

Kun yrityksen ”ainoita ongelmia” tänä päivänä ovat, saadaanko tarpeeksi kauppaa, saadaanko tarpeeksi toimeksiantoja, saadaanko tarpeeksi rahaa sisään, jotta voidaan pyörittää liiketoimintaa järkevällä tavalla, voidaan todeta, että hyvä myyjä on yrityksen ..

Lue lisää
Ostamisen sietämätön keveys

Ostamisen sietämätön keveys

Elämme myynnille mielenkiintoisia aikoja ja muutoksen jytinä huokuu päivittäisissä keskusteluissa niin ICT-toimialalla kuin koko Suomen taloutta peilaavissa uutisissa. Digitalisaatio myllertää yritysten toimintaympäristöä ja asiakkaat siirtyvät kiihtyvästi käyttämään..

Lue lisää
Kansainvälistä menestystä suomalaisella myyntijohtamisella!

Kansainvälistä menestystä suomalaisella myyntijohtamisella!

Suomalaiset yritykset laittavat vuodessa satoja miljoonia kansainvälisten tuotteiden ja palveluiden kehittämiseen ja suunnitteluun. Eritoten tämä näkyy vahvasti kansainvälistä kasvua hakevien yritysten kentässä, jossa valitettavan usein uskotaan että teknologia myy itse itseensä.

Lue lisää
Joukkueen voima myyntityössä

Joukkueen voima myyntityössä

Olen konsulttina työskennellessäni miettinyt usein ja erilaisissa yhteyksissä asioiden siirtämistä pukukopista ja pelikentältä businekseen - ja erityisesti myyntityöhön.

Lue lisää
Myyjät ja viinit paranevat vanhetessaan

Myyjät ja viinit paranevat vanhetessaan

Yritin edellisessä blogissani Tiukassa tilanteessa - ajattele kaupallisemmin! provosoida mutta en onnistunut. Sain runsaasti palautetta ja kaikki oli positiivista. Viimeksi asiani oli myynnin tärkeys tänä vuonna ja tästä eteenpäin. Laitoin vielä lopuksi mukaan seuraavan P.S.

Lue lisää
Tiukassa tilanteessa – ajattele kaupallisemmin!

Tiukassa tilanteessa – ajattele kaupallisemmin!

Mikä on, ettei myyntiin osata suhtautua?

Tuntuuko joskus siltä, että firman omat sisäiset asiat tuntuvat tärkeämmiltä kuin asiakkaisiin suunnattu työ? Käykö joskus niin, että sisäiset raportointijärjestelmät ja toimintatavat elävät ”omaa elämään..

Lue lisää
Mitä kasvuyritykset tekevät toisin

Mitä kasvuyritykset tekevät toisin

Kasvuyrityksistä on muutamassa vuodessa tullut todellinen muotisana suomalaisessa liike-elämässä. Kasvuyritys-mantraan törmää niin poliittisessa keskustelussa, yritysjohtajien puheissa, yliopistojen kurssitarjonnassa kuin nuorten opiskelijoiden unelmia kuunnellessa.

Lue lisää
Ensiaskeleita businessviidakossa

Ensiaskeleita businessviidakossa

Mercurissa myynnin ja markkinoinnin harjoittelijoina työuraansa aloittelevat ammattikorkeakouluopiskelijat pohdiskelevat maailman menoa värikkäässä ja hektisessä bisnesviidakossa.

Lue lisää
Onko vähittäiskaupassa järkeä? Tunnetta ei ainakaan ole...

Onko vähittäiskaupassa järkeä? Tunnetta ei ainakaan ole...

Naisten hömppää”, totesi eräs, kun sanoin, että vähittäiskauppa kituu tai kukoistaa tunteen - tai itse asiassa sen puuttumisen vuoksi. Jos tunne kuulostaa hömpältä, asiaankuulumattomalta tai muuten ainoastaan vähän mielenkiintoiselta tässä yhteydessä, niin jatka luk..

Lue lisää
Myyntistrategian sietämätön keveys

Myyntistrategian sietämätön keveys

Olen vuosien saatossa päässyt tutustumaan kymmeniin myyntiorganisaatioihin ja keskustellut niiden myyntijohdon kanssa. Yllättävän usein olen törmännyt siihen, että yrityksissä ei ole määritelty myyntistrategiaa kyllin selkeästi - tai sitä ei ole määritelty lainkaan.

Lue lisää
Mikä mieltä liikuttaa - Ajatuksia kohtaamisista

Mikä mieltä liikuttaa - Ajatuksia kohtaamisista

1. Tutki Mielen liikkeitä

Mielen maailmassa järki yhdistyy aivoihin. Mieltä on selitetty anatomisin, fysiologisin ja psykologisin perustein. Aivotutkimusta voi verrata maailmankaikkeuden salojen selvittämiseen. Olemme vasta hyvässä alussa! Oma koulutukseni on poikkitieteellinen.

Lue lisää
Kaupallistaminen on helppoa kuin heinänteko - kunhan sen osaa!

Kaupallistaminen on helppoa kuin heinänteko - kunhan sen osaa!

Luin maaliskuussa Kauppalehdestä mielenkiintoisen artikkelin suomalaisen Cleantech-alan haasteista. Huippuluokan teknistä osaamista ei onnistuta kääntämään myynniksi.

Lue lisää
Myynnin transformaatio – Mitä ihmettä ja miksi ihmeessä?

Myynnin transformaatio – Mitä ihmettä ja miksi ihmeessä?

Elämme maailmassa, jossa kauas karkaavat myynnin tavoitteet. Yhä kovenevassa ja ruuhkaisessa markkinassa pitäisi tehdä kovia kasvulukuja, tai edes pitää nykyiset luvut. Eihän puolustustaistelussa muuten mitään ihmeempää olisi, mutta kun markkina sulaa alta.

Lue lisää
Sinä olet myyjä!

Sinä olet myyjä!

Olen valmentanut myyntiä ja sen johtamista eri organisaatiolle parin kymmenen vuoden ajan. Luulin, että tiedän jo kaiken tarvittavan myynnistä. Myynnin maailma näyttää muuttuneen ja tämä ravistelee omia ajatuksiani ja uskomuksiani myynnin tulevaisuudesta.

Lue lisää