Avainasemassa myynnin johtaminen

Avainasemassa myynnin johtaminen

Myyntiorganisaation menestyksen takana on hyvä johtaminen! Tehdään yhdessä kestävä, kasvuun johtava muutos myyntiorganisaatiosi toiminnassa ja suorituskyvyssä.
Monimuoto-oppiminen

Monimuoto-oppiminen

Sekä avoimet että räätälöidyt valmennuksemme ovat tehokas ja toimiva yhdistelmä luokkahuonekohtaamista, verkkopohjaisia ohjelmia ja erilaisia tehtäviä. Ainutlaatuinen kehittämiskokonaisuus Suomen markkinoilla!
Kaikki räätälöitävissä!

Kaikki räätälöitävissä!

Myynti, johtaminen, vuorovaikutustaidot, toiminnan kehittäminen... Suunnittelemme ja toteutamme juuri sinun organisaatiollesi sopivan ratkaisun - sekä Suomessa että kansainvälisesti.
Internationally - totta kai!

Internationally - totta kai!

Kansainvälinen kasvu, yhtenäinen myyntikulttuuri ja toimintatapa, kv-projektien pyörittäminen - you name it. Omat asiantuntijamme ja valmentajamme ympäri maailmaa ratkovat näitä päivittäin asiakkaidemme kanssa.
Kun kyse on myyntitoiminnan tehokkuudesta

Kun kyse on myyntitoiminnan tehokkuudesta

Myynnin kasvattaminen edellyttää inspiroivaa ihmisten johtamista, organisaation toiminnan tehostamista ja kaikkien asiakastyössä mukana olevien avainhenkilöiden tahdon ja taidon maksimoimista. Meillä on kyky laittaa jokainen myymään.
Yli miljoona kehitystarinaa!

Yli miljoona kehitystarinaa!

Kokemuksemme ja tuloksemme myynnin kasvun aikaansaajana 50 vuoden ajalta hakevat vertaistaan. Millaisen tarinan teemme sinun kanssasi?
Ostamisen muutos muutti myös B2B-myynnin

Ostamisen muutos muutti myös B2B-myynnin

Digitalisaatio, kanavat, keinovalikot, liidit kaupoiksi, asiakkuuksien hoito, uudistuminen… Myynnin maailma on muuttunut. Autamme sinua yhdistämään markkinointisi myynnin prosessiin - #kaikkimyy.

Taking Sales to a Higher Level

Takaisin

HR ja myyntitoiminnan tulevaisuus

Perinteisesti sanotaan, että myyminen on vaikuttamista toiseen osapuoleen siten että hän tekee meille myönteisen päätöksen... Mutta mitä kaikkea HR:n pitää ja on hyvä tietää B2B-myynnistä ja sen tulevaisuudesta?

Myynti muuttuu, koska ostaminen on muuttunut - tai toisin päin... Muutos tuo aina mahdollisuuksia - ja tässä tarinassa myynnille. Myyntijohto on tottunut perinteiseen myyntityöhön ja myynnin johtamiseen; seurataan aktiviteettien määrää, käyntitehokkuutta, tarjousten läpimenoa, kaupan keskikokoa jne. Jos ennen myynnin tarina alkoi vaikkapa kylmäsoitosta ja tarpeen myynnistä, alkaa myynnin uusi tarina ostosignaalien tunnistamisesta ja pääsystä ostomatkalle. Että on edes mahdollista päästä varteenotettavaksi vaihtoehdoksi asiakkaalle.

 B2B-myynnissä korostuu erityisesti merkittävien myyntimahdollisuuksien kotiuttaminen ja asiakkuuksien johtaminen (KAM-työskentely). Asiantuntijat neuvottelevat erilaisissa, tiukoissakin tilanteissa ja myynnin tuen rooli on entistä aktiivisempi - kun asiakastyöskentelyyn osallistuu yhä useampi henkilö, erilaisissa rooleissa.

HR myynti- ja palveluorganisaation tukena

Mikä on HR:n rooli tämän päivän myyntiorganisaatiossa ja myynnin kasvun aikaansaamisessa? Miten HR voisi aidosti tukea mm. myyntijohtajaa, tai miten kuilua myynnin ja myynnin tuen välillä saataisiin kurottua umpeen. Nämä kysymykset nousevat vahvasti esille keskusteluissamme HR-asiantuntijoiden kanssa.

Monessa organisaatiossa on kyllä havahduttu ostamisen ja myynnin muutokseen, mutta organisoituminen ja toiminta on edelleen sitä samaa kuin ennenkin. Mitä sitten nykytilanteessa pitäisi tehdä – osaamisen, johtamisen, vuorovaikutuksen, asiakastyön jne. suhteen.

Järjestimme touko- ja syyskuussa Mercuri Tasting -workshopin HR ja myyntitoiminnan tulevaisuus. Halusimme tarjota HR:lle hiukan erilaisen lähestymistavan myynnin maailmaan. Halusimme myös haastaa HR:ää tunnistamaan, onko oma organisaatio valmis ostamisen muutokseen. Ja miten prosesseja, roolituksia ja osaamista voitaisiin optimoida vastaamaan asiakkaiden muuttuneita tarpeita.

Juuri nyt tilaisuudelle ei ole aikataulutettu uusia ajankohtia. Ota yhteyttä, järjestämme mielellämme oman tapaamisen organisaatiosi kanssa.  Tässä tiivistelmä Mercuri Tasting: HR ja myyntitoiminnan tulevaisuus –workshopin materiaalista:

Ihmisten ja organisaatioiden uudistaminen, johtamiskulttuurin kehittäminen, myynnin kasvattaminen, asiakaskokemuksen parantaminen – Mercuri Tastingissä arjen työkalut kehittämiseen 5.11.2015 ja 13.1.2016

HR ja myyntitoiminnan tulevaisuus HR ja myyntitoiminnan tulevaisuus