Avainasemassa myynnin johtaminen

Avainasemassa myynnin johtaminen

Myyntiorganisaation menestyksen takana on hyvä johtaminen! Tehdään yhdessä kestävä, kasvuun johtava muutos myyntiorganisaatiosi toiminnassa ja suorituskyvyssä.
Monimuoto-oppiminen

Monimuoto-oppiminen

Sekä avoimet että räätälöidyt valmennuksemme ovat tehokas ja toimiva yhdistelmä luokkahuonekohtaamista, verkkopohjaisia ohjelmia ja erilaisia tehtäviä. Ainutlaatuinen kehittämiskokonaisuus Suomen markkinoilla!
Kaikki räätälöitävissä!

Kaikki räätälöitävissä!

Myynti, johtaminen, vuorovaikutustaidot, toiminnan kehittäminen... Suunnittelemme ja toteutamme juuri sinun organisaatiollesi sopivan ratkaisun - sekä Suomessa että kansainvälisesti.
Internationally - totta kai!

Internationally - totta kai!

Kansainvälinen kasvu, yhtenäinen myyntikulttuuri ja toimintatapa, kv-projektien pyörittäminen - you name it. Omat asiantuntijamme ja valmentajamme ympäri maailmaa ratkovat näitä päivittäin asiakkaidemme kanssa.
Kun kyse on myyntitoiminnan tehokkuudesta

Kun kyse on myyntitoiminnan tehokkuudesta

Myynnin kasvattaminen edellyttää inspiroivaa ihmisten johtamista, organisaation toiminnan tehostamista ja kaikkien asiakastyössä mukana olevien avainhenkilöiden tahdon ja taidon maksimoimista. Meillä on kyky laittaa jokainen myymään.
Yli miljoona kehitystarinaa!

Yli miljoona kehitystarinaa!

Kokemuksemme ja tuloksemme myynnin kasvun aikaansaajana 50 vuoden ajalta hakevat vertaistaan. Millaisen tarinan teemme sinun kanssasi?
Ostamisen muutos muutti myös B2B-myynnin

Ostamisen muutos muutti myös B2B-myynnin

Digitalisaatio, kanavat, keinovalikot, liidit kaupoiksi, asiakkuuksien hoito, uudistuminen… Myynnin maailma on muuttunut. Autamme sinua yhdistämään markkinointisi myynnin prosessiin - #kaikkimyy.

Taking Sales to a Higher Level

Ajatusjohtajuus ohjaa markkinointia ja myyntiä vahvaan yhteistyöhön
Takaisin

Ajatusjohtajuus ohjaa markkinointia ja myyntiä vahvaan yhteistyöhön

Mitä yhteistä on esimerkiksi Baswarella, Nordic Business Forumilla, Stonesoftilla, MySQL:llä, Fondialla ja Efimalla? Ne kaikki pyrkivät kohti alansa ajatusjohtajuutta. Ajatusjohtajuus ja ajatusjohtajat olivat keskeisinä aiheina Mercurin MBSL:n alumnitilaisuudessa 19. maaliskuuta. Mutta mitä on ajatusjohtajuus ja millainen yritys on ajatusjohtaja?

”Ajatusjohtaja on yritys, organisaatio tai ihminen, joka on asiakkaittensa ja alan vaikuttajien tunnustama asiantuntija omassa kategoriassaan”, määritteli tilaisuuden asiantuntija Sari Aapola Keynotes Oy:stä. Aapola on julkaissut aiheeseen liittyvän kirjan Thought  Leadership – tunnustettu asiantuntijuus, jossa hän avaa ajatusjohtajuutta muun muassa useiden esimerkkiyritysten avulla.

Ajatusjohtajuus, suunnannäyttäjyys, asiantuntijuus tai Thought Leadership on konsepti, joka auttaa yrityksen eri toimintoja ja erityisesti  markkinointia ja myyntiä tulokselliseen yhteistyöhön. Monessa yrityksessä ikuisena kipukohtana on, miten eri toiminnot saadaan yhä tiiviimmin toimimaan keskenään ja miten yrityksen osaaminen saadaan lähelle asiakasta.

Alansa huippuosaaja ja kiinnostavuuden herättäjä

Aapolan mukaan ajatusjohtaja on alansa erinomainen osaaja, taitava ja selkeä asemoija ja hyvä konseptoija. Ajatusjohtaja tekee tuote- ja palvelusetistään haluttavan ja kiinnostavan. Sillä on myös selkeä käsitys kohderyhmistään. Tämä kaikki luo hyvän ja totuudellisen pohjan viestinnälle. Kaikesta tästä muodostuukin ajatusjohtajuuden ensimmäinen kivijalka.

Toisena kivijalkana on johtaminen ja yrityskulttuuri. ”Ajatusjohtaja on rohkea johtamisessaan ja luottaa henkilöstöönsä ja sen arviointikykyyn. Se ei usko, että yrityksessä on vain muutama ihminen, jotka ovat tämän luottamuksen arvoisia.”

Keskeinen kysymys on, miten yrityksessä innostetaan koko henkilöstöä toimimaan markkinoijana ja myyjänä sekä yrityksen puolestapuhujana. Nykyisin yhä useampi yrityksen työntekijä kohtaa asiakkaan. Siten yrityksen ”kohtalonhetkiä” on entistä enemmän. Aapolan mukaan henkilöstön on oltava tietoinen siitä, millä periaatteilla ja laatustandardeilla yritys vie asioitaan eteenpäin.

Mercuri Business School Leadership -ohjelma antaa uusia toimintatapoja

”MBS/MBSL-kehittämisohjelmat ovat jättäneet pysyviä jälkiä ja muuttaneet osallistujien ajatusmaailmaa ja toimintatapoja”, toteaa seniorikonsultti Kari Pihl Mercurista. Hän on vastannut kehittämisohjelmien toteuttamisesta ja sisällön suunnittelusta. Pihlin mukaan osallistujia yhdistää erityisesti yhteinen viitekehys ja näkemys ihmisestä ja ihmisten johtamisesta.”Alumnitilaisuudessa keräsimme kiinnostavia ja ajankohtaisia aiheita tuleviin tapaamisiimme. Osallistujat saavat näistä tietoa myöhemmin.”

Seuraava Mercuri Business School Leadership -ohjelma, MBSL 43,  alkaa 12. kesäkuuta 2014.
Tule kuulemaan lisää ohjelmasta: Aamu Mercurissa MBSL-teemalla 

 

Ajatusjohtajuus ohjaa markkinointia ja myyntiä vahvaan yhteistyöhön